خادمان شهر در مهمانی بهشت

1401/10/22 دی

اطعام ۲۵۰۰ خادم مدیریت شهری با غذای گرم و متبرک رضوی، جلوه‌های زیبایی را در یکی از سردترین شب‌های سال رقم زد.

مجاور امام مهربانی‌ها خاصیت ذاتی‌اش این است که در همه احوال از امام خود وام می‌گیرد؛ رأفت هم خصوصیت شاخصی است که بسیاری از زائران امام رضا(ع)، مشهدی‌ها را به آن می‌شناسند. اکنون این شاخصه از سیره امام‎الرئوف در شب‌های برفی مشهدالرضا(ع) با طرح بزرگ اطعام کارکنان حوزه خدمات شهری نمود پیدا کرده تا در میان مجاهدت وصف‌ناپذیرشان در سرمای شدید هوا و کولاک کم‌سابقه این روزهای مشهد، دلگرم به کاسه غذایی شوند که نام باکرامت علی بن موسی‌الرضا(ع) بر آن نقش بسته است. 


در همین راستا بیش از دو هزار و 500 نفر از کارکنان حوزه خدمات شهری که با توجه به مسئولیت‌های شغلی خود حتی در زمان تعطیلی سایر اصناف و در اوج سرما به کار خود ادامه می‌دهند، شب گذشته با غذای گرم و متبرک در محل کارشان از آن‌ها پذیرایی شد.
هادی غلامی، مدیر امور مجاوران معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: شب گذشته دو گروه از خادمان، خادمیاران رضوی و دو گروه از تشکل‌های مردمی راهی مناطق 3، 6، 7 و 8 شهر مشهد شدند تا ضمن عرض خداقوت به خادمان شهری، با غذا و نوشیدنی گرم از آنها پذیرایی کنند.
وی افزود: در قالب این اقدام، از ۲۵۰۰ نفر از پاکبانان و کارکنان خدمات شهری مشهد مقدس پذیرایی به عمل آمد.  همچنین ۲۰۰ عدد دعوت نامه مهمانسرای حضرت برای وعده صبحانه در بین این عزیزان توزیع شد.


«سَیُبارِکُکَ بِيَديه»
روایت اطعام پاکبانان محدوده حریم رضوی در سرمای استخوان سوز سه‌شنبه‌شب مشهد، روایت باران اشک‌ها زیر بارش برف است. 
محمود رضوانی یکی از پاکبانانی است که در شب برفی مشهد، ماجرایی تعریف می‌کند تا برایمان ثابت شود که این غذای متبرک اگرچه به همت بنیاد کرامت رضوی اما به خواست و اراده امام مهربانی‌ها به دست این پاکبان رسیده است. 
کاسه غذای گرم را که در دست می‌گیرد، بخار آن شیشه عینکش را می‌پوشاند اما به‌محض اینکه نام آستان قدس رضوی را می‌شوند، قطرات اشک از زیر عینکش جاری می‌شود. دو دستکشی را که به خاطر سرمای هوای مشهد روی هم پوشیده است، در می‌آورد، دستی به‌صورت و محاسنش می‌کشد و برایمان تعریف می‌کند که چند دقیقه قبل، وقتی نمک و محلول بر جاده می‌پاشیده تا مجاوران و زائران امام هشتم(ع) در امنیت بیشتری تردد کنند، ناگهان با خودروی چند زائر عرب‌زبان مواجه می‌شود که در سرما و برف گرفتار شده بودند. گویا جانانه کمکی رسانده و پس از آن هم به زائر شهر رضوی راهنمایی‌شان کرده که در نهایت باعث شده تا یکی از آن‌ها با فارسی دست‌وپاشکسته به او بگوید «امام رضا(ع) شما را فرستاد که ما را نجات دهید. «سَیُبارِکُکَ بِيَديه» و به این ترتیب از خدا می‌خواهد که با دست خود به این پاکبانان مشهدی نعمت دهد؛ نعمتی که فقط چند دقیقه بعد با طعم دل‌انگیز غذای متبرک رضوی آن هم در لحظه‌ای که فکرش را نمی‌کرد، محقق می‌شود.


بسیاری از پاکبانان هستند که از طرح اطعام بنیاد کرامت رضوی فقط به یکی دو قاشق چشیدن از غذا اکتفا می‌کنند و به هر زحمتی هست، پوششی روی کاسه‌های عدسی داغ خود می‌کشند تا بتوانند بعد از پایان شیفت کاری، آن را به خانه‎شان ببرند. 
از این میان، تعدادی به‌طور خاص پس از عرض ارادت به ساحت قدسی امام هشتم و ابراز محبت به خادمان حضرت، اظهار می‌کنند که در خانه مریض دارند و این غذای متبرک را به نیت شفای او به خانه خواهند می‌برند و اینجاست که 200 حواله صبحانه متبرک از مهمانسرای حضرت، میان خادمان شهر توزیع می‌شود تا بتوانند با خاطری آسوده از کاسه‌های عدسی داغ و متبرک خود بچشند و بعد از این برای شفای بیمارانشان، پای سفره‌های صبحانه متبرک در مهمانسرای رضوی بنشینند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: