مدیر موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی خبرداد:

برپایی جشن بندگی خدا و اقامه نماز عید سعید فطر در مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا علیه السلام

1403/01/25 فروردین

مدیر موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی از برپایی جشن بندگی خدا و اقامه نماز عید سعید فطر در مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا علیه السلام خبر داد.

سید هاشم حسینی مدیر موسسه موقوفه خدمات زائر گفت: افزایش چشمگیر زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و عدم ارائه خدمات مطلوب در مسیرهای منتهی به مشهدمقدس ضرورت ایجاد مجموعه های زیبا را با ساختاری فنی و مهندسی در فواصل متناسب می طلبید که آستان قدس رضوی با توجه به ظرافت و حساسیت موجود با هدف ایجاد مکان مناسب جهت ادای فرائض دینی و ضرورت تسهیلات و امکانات رفاهی و بهداشتی به احداث  ۲۲ مجتمع  فرهنگی رفاهی میان راهی امام رضا(ع)  همت گماشته تا زائران حضرت ثامن الحجج(ع) با اطمینان خاطر در مسیر راهشان تردد نموده و از تسهیلات فراهم شده استفاده نمایند.
حسینی در ادامه افزود: همه ساله در مجتمع های میان راهی امام رضا علیه السلام برنامه های فرهنگی متنوعی برگزار می شود. قبل از فرارسیدن  نوروز پیش بینی های لازم برای سفرهای نوروزی زائران و مسافران انجام  و خدمات متنوع فرهنگی بهداشتی و رفاهی  پیش بینی گردید. 
حسینی در همین رابطه مطرح کرد: فراهم کردن زمینه اقامه نماز عید سعید فطر از جمله آن است که در اول شوال المعظم ۱۴٠۳ در مجتمع های میان راهی برگزار شد. 
وی اشاره کرد: نکته شایان توجه آن است که در چهار مجتمع میان راهی دشت گلستان، تربت جام، رباط سفید و مهنه که علاوه بر زائران و مسافران که در این محورها تردد داشته اند روستاهای همجوار هم در برپایی نماز عید مشارکت داشته و به اقامه نماز پرداخته اند. 
اقامه نماز جماعت یومیه، پخش اذان و آواهای مذهبی، پخش صلوات خاصه حضرت ثامن الحجج علیه السلام در ساعت هشت صبح و هشت شب، برپایی ایستگاه های صلواتی مناسبتی به ویژه در ایام عید نوروز و ایام ولادت و شهادت حضرت رضا علیه السلام و اربعین حسینی از جمله برنامه های فرهنگی در مجتمع های میان راهی است که می توان به آنها اشاره کرد.
وی در خاتمه اظهار داشت:
این مجتمع ها هر کدام دارای دو نمازخانه و کفشداری، وضوخانه، سرویس بهداشتی مستقل برای آقایان و بانوان، سکوهای استراحت موقت و صرف غذا، فضای سبز با انواع گل های زینتی و درختان سرسبز، پارک بازی ویژه کودکان، ‌پارکینگ وسایل نقلیه و مراکز تهیه مواد غذایی بهداشتی می‌باشد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: