مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت:

باغ‌اردوگاه خاتون، محور تداوم تحکیم و تعالی خانواده در ماه مبارک رمضان

1403/01/27 فروردین

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت:باغ اردوگاه خاتون، محورتداوم تحکیم و تعالی خانواده در ماه مبارک رمضان بود.

فاطمه دژبرد در مصاحبه با آستان نیوز گفت: مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، با هدف صیانت و اعتلای روز افزون کارکرد خانواده در جهت تحکیم و تعالی آن و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و مجموعه نهادها و تشکل‌های مردمی؛ فعالیت‌های آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داد.

دژبرد با اشاره به مجموعه برنامه‌های نوروزی و ماه رمضان در این مرکز گفت: برگزاری افطاری و اردو خانوادگی برای 6۰۰ نفر از جمله اقدامات این مرکز بوده که سعی شد، در قالب این برنامه، الگو سازی و مشارکت در ایجاد فضای با نشاط، اثر گذار، آرامش بخش و وحدت آفرین در خانواده مورد توجه قرار گیرد. 

وی ضمن اشاره به حضور تولیت آستان قدس رضوی در ضیافت افطاری دختران روزه اولی که به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در باغ اردوگاه خاتون برگزار شد، افزود: امسال مراسم با شکوه شب‌های قدر به صورت خانوادگی، همراه با ویژه برنامه‌ای برای کودکان و توزیع سحری برای بیش از 4 هزار نفر مخاطب با هدف ارتقای معرفتی و تعالی معنوی و الگوسازی الهام‌بخش اجرا شد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده ضمن تبیین طرح دختر ماه، افزود: طرح رویداد ملی دختر ماه که در اسفند ماه1402 از حرم مطهر رضوی با آماده سازی 20 هزار بسته آغاز شد، بسته‌ها و هدایای ویژه در ماه پر خیر و برکت رمضان، به منظور استمرار ارتباط با دختران توسط پشتیبانان و با برنامه‌ریزی یک سیستم انگیزشی توسط خادمان و خادمیاران کانون تخصصی بانوان، در درب منازل به دختران تازه مکلف تقدیم و تحویل شد.

وی همچنین با توجه به شبکه‌سازی واسطین ازدواج بیان داشت: تداوم توزیع از 400 سری جهیزیه نوعروسان نیازمند، با محوریت کانون‌های خادمیاری، دیگر اقدامات این مرکز در استان‌ های کشور در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: