تشریح اقدامات کارگروه تسهیل‌گر جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی

1403/01/25 فروردین

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، اقدامات کارگروه تسهیل‌گر جوانی جمعیت در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

جعفر رئیسیان زاده با بیان این که حسب رهنمودها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و تولیت معزز آستان قدس رضوی، کارگروه جوانی جمعیت با دو دستور کار از جمله ترویج فرزندآوری و تسهیل فرزندآوری در معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تاسیس شده است، اظهارکرد: بر همین اساس در ماه مبارک رمضان پویش ملی و دوره آموزشی 《حسنه ماندگار》با هدف تربیت و تشکیل شبکه ملی تسهیل گر جوانی جمعیت با محوریت کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور رونمایی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نزدیک به ۳۴٠٠ نفر فعال فرهنگی شناسایی شدند که برای اجرا، برنامه‌ریزی‌های لازم در ماه‌های آینده انجام خواهد شد و استان به استان این کار انجام می‌شود. 

رئیس کارگروه جوانی جمعیت آستان قدس رضوی افزود: در این پویش سه استان سمنان، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد بیشترین میزان ثبت نام را داشته‌اند.

رئیسیان زاده با اشاره به طرح اعزام مبلغ تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت در ماه رمضان عنوان کرد: برای دومین سال متوالی با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با هدف آشنایی عموم مردم بالاخص خواهران در سطح شهر مشهد با مباحث جمعیت و ذکر آسیب‌های فردی و اجتماعی حوزه جمعیت با موضوع فرزند آوری، سلامت، تقویت و مساله مهم سقط جنین این فراخوان در سطح شهر منتشر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: حدود ۱٠٠ مجموعه در رمضان در قالب صد اعزام و دویست ساعت آموزش داده شدند و سه هزار نفر هم مجموعه افرادی بودند که در این آموزش های کوتاه مدت شرکت کردند. 

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از این فرصت‌های معنوی بی‌نظیر، گفت: در اقدام سوم در خصوص زحمات تسهیل گران جوانی جمعیت و داوطلبانه بودن فعالیت آنان  تکریمی در قالب ضیافت در حرم مطهر صورت گرفت. 
رئیسیان زاده از چهارمین برنامه بهوعنوان برگزاری نشست علمی فرهنگی 《حسنه ماندگار》 در ششم فروردین ماه درمحل کتابخانه مرکزی امام خمینی با مشارکت تشکل های مردمی تسهیل گر جمعیت خبرداد و اذعان داشت : در این نشست با محوریت معرفی کتاب کابوس سالمندی استاد شفیعی با حضور تسهیل گران جوانی جمعیت با هدف فرهنگ سازی جمعیت نکات مهمی مطرح شد. 

رئیسیان زاده در خاتمه از تهیه و توزیع  بروشور اطلاع رسانی و آگاه سازی به همراه   ۸٠٠٠بسته معیشتی برای مخاطبان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی با موضوع آگاه سازی پیرامون مسایل جمعیت و معضل تک فرزندی یاد کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: