زائر سرا و زائر شهر رضوی با آمادگی کامل در خدمت زائران نوروزی

1401/01/04 فروردین

مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی، از خدمت رسانی با آمادگی کامل به حدود 6 هزار زائر نوروزی در دو مجموعه زائرسرای و زائر شهر رضوی خبر داد.

حمزه سپهریان در گفت وگو با آستان نیوز با اشاره به کیفیت پذیرش و پذیرایی از زائران حضرت رضا(ع) در دو مجموعه اقامتی اظهار کرد: در ایام نوروز به همت بنیاد کرامت رضوی و معاونت عمرانی آستان قدس رضوی، ظرفیت مجموعه زائر سرای رضوی واقع در بلوار چمن در نزدیکی حرم مطهر حضرت رضا(ع) به منظور میزبانی شایسته از مهمانان حضرت ثامن الحجج(ع)، به تعداد 4 بلوک دیگر افزوده شد و در حال حاضر به میزان 2000 تخت گنجایش پذیرش مسافران را دارا است. 
وی افزود: بنیاد کرامت رضوی علاوه بر توسعه زائرسرای رضوی، در زائر شهر رضوی نیز با ۳۵۰۰ تخت میزبان زائران خواهد بود. پذیرش زائران در این دو مجموعه اقامتی آستان قدس رضوی از طریق سامانه ملی 1460 بدون پیش شماره انجام می شود و در حال حاضر با توجه به استقبال زائران از سراسر کشور، ظرفیت هر دو مجموعه با احتساب 21 مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا(ع) به میزان حدود 6000 هزار تخت تکمیل شده است.  
مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی همچنین با تشریح جزئیات آماده سازی این دو مجموعه اقامتی برای ایام نوروزی گفت: در این ایام برای پذیرایی مناسب تر از زائران رضوی، از چند روز مانده به تعطیلات در خصوص فضاآرایی و نصب المان های محیطی متناسب با اعیاد شعبانیه و نوروز نوروزی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. 
وی با تأکید بر خدمت رسانی با آمادگی کامل در حوزه‌های خدماتی و رفاهی ابراز کرد: در این ایام خادمیاران رضوی در بخش‌های مختلف از جمله پذیرش، پذیرایی و نظافت زائرشهر و زائر سرای رضوی در خدمت زائران و مهمانان هستند. به علاوه، بزودی با افتتاح دارالشفای حضرت رضا(ع) در زائرسرای رضوی زائران و ساکنان کم برخوردار مناطق همجوار این مجموعه در بلوار چمن و میراز کوچک خان می توانند از خدمات متنوع بهداشتی و درمانی شامل مامایی، دندانپزشکی، ارتوپدی، قلب، سونوگرافی، روانشناسی و مشاوره خانواده، آزمایشگاه، اتاق عمل و اورژانس برخوردار شوند. 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: