برپایی اردوی جهادگران سلامت در حاشیه شهر مشهد

1400/09/23 آذر

اردوی جهادگران سلامت به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، به مدت 4 روز با مشارکت بنیاد کرامت رضوی در منطقه کم برخوردار پنج‌تن در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

اردوی جهادگران سلامت به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، به مدت 4 روز با مشارکت بنیاد کرامت رضوی در منطقه کم برخوردار پنج‌تن در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی طی سال‌های اخیر با انواع حمایت‌ها از جمله حمایت مالی، در اختیار گذاشتن تجهیزات، اعزام تیم پزشکی و توزیع داروی رایگان، در خدمت گروه‌های جهادی و اقشار نیازمند حاشیه شهر مشهد است. 

گروه جهادی صراط الحمید یکی از گروه‎های فعال در عرصه بهداشت و سلامت شهر مشهد است که زیر نظر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 18 سال سابقه فعالیت جهادی دارند و در تازه‌ترین اقدام مشترک، بیمارستان سیار دندانپزشکی بیمارستان رضوی برای ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در اختیار جهادگران صراط الحمید قرار گرفت. این گروه طی روزهای 17 تا 20 آذر با استقرار در انتهای منطقه پنج‌تن به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداختند. 

خدمت 80 پزشک، دندانپزشک و کارشناس رشته‌های تخصصی

در این مدت، جهادگران سلامت در قالب تیم پزشکی 80 نفره در رشته‌های مامایی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، غربالگری و آموزش موارد بهداشتی به ویژه دندانپزشکی در خدمت ساکنان این منطقه محروم بودند.

30 دندانپزشک جهادگر حاضر در این اردو از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی، جراحان و جمعی از فارغ التحصیلان این رشته با رعایت همه نکات بهداشتی مقابله با کرونا و ویزیت نوبتی مراجعان به ارائه خدمات تخصصی شامل ترمیم، عصب‌کشی، عمل جراحی و کشیدن دندان پرداختند. 50 پزشک و متخصص دیگر این تیم نیز با استقرار در مدرسه عرش، سایر خدمات درمانی را به مراجعان ارائه کردند. 

طی برگزاری اردوی جهادگران سلامت در مجموع، 940 بیمار ویزیت شدند که 340 نفر آنها خدمات دندانپزشکی و باقی آنها سایر خدمات پزشکی و تشخیصی را دریافت کردند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: