کانون‌های خدمت رضوی

1400/03/24 خرداد

خدمت در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) و خدمت به زائرین و محبین آن حضرت، همواره آرزوی تمامی دلدادگان و عاشقان این مضجع شریف و این امام رحمت و رأفت می‌باشد. همه محبین حضرت رضا (ع) آرزو دارند با اختصاص دادن قسمتی از وقت خود در راه خدمت به این امام همام، زمینه تقرب به […]

خدمت در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) و خدمت به زائرین و محبین آن حضرت، همواره آرزوی تمامی دلدادگان و عاشقان این مضجع شریف و این امام رحمت و رأفت می‌باشد. همه محبین حضرت رضا (ع) آرزو دارند با اختصاص دادن قسمتی از وقت خود در راه خدمت به این امام همام، زمینه تقرب به این آستان ملکوتی را فراهم آورند.

چند سالی است که بحمد الله این فرصت فراهم شده و هزاران عاشق و دلباخته در قالب مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی و تحت عنوان «کانونهای خدمت رضوی » سازماندهی شده و در عرصه‌ها و موضوعات متنوع، مشغول خدمت‌رسانی و ارائه خدمات عام المنفعه به ویژه به محرومین و مستمندان می‌باشند.

البته خدمتی که با نام و یاد حضرت امام رضا (ع) ارائه می‌گردد، می‌بایست در بالاترین سطح کیفی و حداکثر توان خادمیاران گرامی باشد، چرا که این خدمت برخواسته از ایمان قلبی و اخلاص و ارادت تک تک خادمیاران بوده و انشاء الله مصداق آیه شریفه «ویطعمون الطعام علی حبّه مسکینا و یتیما و اسیرا » قرار گیرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های کانونهای خدمت رضوی، عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص فراخوانی تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی به راهبرد آتش به اختیار؛ به‌خصوص در عرصه اجتماعی است. بدین گونه که کانونهای خدمت رضوی چه تخصصی و چه عمومی  با رصد مسائل و مشکلات جغرافیای محل خدمت خود و نیز بهرهگیری از ظرفیت‌های ک منظیر خادمیاران و یاوران رضوی اقدام به برطرف نمودن مسائل و مشکلات خصوصاً در بین مخاطبین محروم و مستمند می‌نمایند؛ و شاید این یکی از بهترین مصادیق تحقق راهبرد آتش به اختیار باشد.

البته یکی از مهمترین اولویت‌های این شبکه مردمی و مومنانه توجه به رشد فردی و تقویت ابعاد معنوی و معرفتی خادمیاران در کنار ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی است که حاکم بودن معنویت و حال و هوای امام رضایی برانجام فعالیت‌ها از وجوه متمایز و برتر فعالیت کانونهای خدمت رضوی می‌باشد.

قابل توجه اینکه کانونهای خدمت رضوی هیچگونه وابستگی اداری و یا سازمانی به مجموعه آستان قدس رضوی نداشته، بلکه این کانون‌ها مجموعه‌های مردمی و خودجوشی می‌باشند که بر اساس حکم انتصاب حضرت حجت السلام و المسلمین مروی تولیت معزز آستان قدس رضوی و تاکید چندباره رهبرمعظم انقلاب در حکم ایشان بر موضوع خدمت به زائران و مجاوران محروم، با بهرهگیری از ظرفیت معنوی حضرت رضا(ع) و استفاده سازماندهی شده از ظرفیت‌ها و توانمندیهای ارادتمندان و عاشقان امام مهربانمان، خدماتی را در عرصه‌های عمومی و تخصصی به محرومین و نیازمندان شهر و دیار خود ارائه می‌نمایند. بر این اساس هر یک از خادمیاران حسب ظرفیت و توانمندی خویش عضو یکی از کانونهای تخصصی و عمومی در شهر خود شده و بر اساس تقسیم کار گروهی و هماهنگی‌های شبکه‌های خدمات مختلف پزشکی، امدادی، علمی، آموزشی، مشاور های، تبلیغی، عمرانی، فرهنگی و سایر عرصه‌های اجتماعی را به جامعه مخاطب خود ارائه می‌دهد.

قدرشناسی از زحمات خادمیاران در سراسر کشور در فرصتی به نام جشنواره خدمت رضوی صورت می‌گیرد، که از این رهگذر الگوسازی از فعالیت‌ها و کارهای منتخب خادمیاران عزیز نیز انجام می‌شود تا انشاءالله همه کانونهای خدمت رضوی در تمامی شهرهای کشور عزیزمان بتوانند روز به روزسطح کمی و کیفی خدمات خود را ارتقا بخشند.

بر این اساس مجموعه حاضر انعکاس بخشی از آثار ثبت شده در جشنواره خدمت رضوی است، همانطور که اشاره شد، این جشنواره فرصتی را برای خادمیاران فراهم آورده که فعالیت‌های الگویی و موفق در خدمت‌رسانی به محبین اهل‌بیت(ص) را ثبت نمایند. به امید آنکه مورد توجه و قبول مولا و امام رئو فمان قرار گیرد. انشاءالله

 

روایت 125 فعالیت کانون‌های خدمت رضوی استان‌های سراسر کشور

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: