توانمندسازی ۶۵۰ مربی از سراسر کشور، ویژه طرح فرهنگی «دختیژن»

1402/07/24 مهر

در امتداد فعالیت باشگاه دختیژن با هدف شناسایی و حل گره‌های ذهنی و شبهات دختران دهه‌هشتادی و دهه‌نودی، این بار دوره تخصصی توانمندسازی، آموزش و تربیت 650 بانوی کنش‎گر فرهنگی اجتماعی در مشهد آغاز به کار کرده است؛ دوره‌ای که تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت و برگزیدگان آن پس از سطح‎بندی به‌عنوان اساتید باشگاه فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اعلام خبر برگزاری دوره ویژه آموزش و تربیت کنش‎گر اجتماعی در حوزه دختران با هدف ارتقای سطح برگزاری ویژه‌برنامه دختیژن اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره آموزش تخصصی، تربیت کنش گران تربیتی اجتماعی در حوزه دختران از میان بانوان دغدغه‌مند و توانمندی است که بتوانند بر نسل آینده‌ساز کشور تأثیر بگذارند.
فاطمه دژبرد افزود: تلاش ما این است که از ظرفیت بانوان فعال در این حوزه برای تأثیرگذاری و رشد دختران نسل آینده استفاده شود و برای تحقق این هدف، شرکت‌کنندگان در این دوره باید ضرورت‌های تعلیم، تربیت و هدایت براساس ویژگی‌های این نسل را فرابگیرند و با توجه به پیچیدگی‌هایی که کار فرهنگی برای دهه‌هشتادی‎ها و دهه‌نودی‎ها دارد، بتواند گره‌های ذهنی را باز کنند و به مقام پرورش و تربیت برسند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه 114 ساعت آموزش، بخش اصلی برگزاری این دوره توانمندسازی را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در ابتدا 800 نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند که در جریان یک مرحله گزینش، 650 نفر برگزیده شدند تا در دوره حضور پیدا کنند. این افراد دانشجویان رشته‌های مرتبط، مبلغان حوزوی، اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و هم‌چنین معلمان و مربیانی است که علاوه بر طرح دختیژن در عرصه زندگی خود هم به این تعالیم و مهارت‌ها نیاز خواهند داشت.
وی ادامه داد: آشنایی با مبانی و مهارت‌های تبیین، مخاطب شناسی، شناخت و پاسخگویی به شبهات، راهکارهای متقاعدسازی و اقناع به همراه مرور روش‌های نفوذ و اثرگذاری بر مخاطب از جمله سرفصل‌هایی است که در این دوره توسط اساتید صاحب‎نام کشوری مورد تعلیم و آموزش قرار می‌گیرد. به‌موازات این، گعده‌های تجربه کاوی و اشتراک مهارت‌های کنشگری هم برپا خواهد شد تا برگزیدگان و مربیان ادوار گذشته بتوانند تجربیات ارزشمند و دانسته‌های خود را با شرکت‌کنندگان این دوره به اشتراک بگذارند.
دژبرد تصریح کرد: مخاطب مشهدی ما به‌صورت حضوری در مجموعه فرهنگی اردوگاه باغ خاتون در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و هم‌زمان به‌صورت آنلاین مخاطب مجازی ما نیز از سراسر کشور در دوره‌ها حضور خواهد داشت. در نهایت مقرر شده تا معادل همین ساعت آموزش، شرکت‌کنندگان موظف به ارائه 114 ساعت آموزش به دختران جامعه هدف باشند و در قالب باشگاه دختیژن، با مخاطب دختری که با آن‌ها مرتبط می‌شوند، دوره آموزشی خود را تمرین کنند و خادم نسل آینده‌ساز کشور باشند.
وی تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که این دوره تا پایان آذرماه ادامه خواهد یافت و پس از آزمون جامع، فرآیند سطح‌بندی به مرحله اجرا درخواهد آمد و افراد براساس سطح‌بندی انجام‎شده در دوره اصلی دختیژن حضور خواهند یافت.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: