اشتغال‌آفرینی بنیاد کرامت رضوی برای 60 زن سرپرست خانوار با افتتاح کارگاه خیاطی

1402/03/20 خرداد

کارگاه خیاطی بیت‌المهدی(عج) که با مشارکت آستان قدس رضوی و خیران نیک اندیش احداث و تجهیز شده، صبح امروز افتتاح شد تا 60 زن سرپرست خانوار ساکن حاشیه شهر مشهد، کار خود در این کارگاه را آغاز کنند و چرخ زندگی خانواده خود را بچرخاند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این کارگاه که صبح امروز افتتاح شد، گفت: کارگاه خیاطی بیت‌المهدی(عج) بستر ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ماهانه ۵ تا ۶ میلیون تومان برای یک از 60 بانوی سرپرست خانوار فعال در آن خواهد بود که حمایت خوبی از آنهاست و می تواند به خودکفایی آنها در تامین بخشی از هزینه‌های زندگی بیانجامد.

  
تامین زمین، ساخت و تجهیز با مشارکت آستان قدس  و خیران
جعفر رئیسیان‌زاده به مشارکت خیران در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: زمین محل احداث این کارگاه به کمک خیران تامین شده و عملیات ساخت آن نیز با کمک افراد خیرخواه به پایان رسیده است. وی افزود: آستان قدس رضوی نیز در تامین تجهیزات، البسه و برخی نیازهای دیگر این کارگاه حمایت خود را داشته و به راه‌اندازی آن با هدف اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار کمک کرده است.
استمرار حمایت تا فروش تولیدات
وی درباره حمایت های آتی بنیاد کرامت رضوی از این کارگاه نیز گفت: در کنار اینکه به دنبال توسعه این کارگاه خیاطی هستیم، با چند مجموعه نیز برای فروش و عرضه محصولات تولیدی این بانوان قرارداد منعقد کرده‌ایم و فرآیند فروش تولیدات آنها را تسهیل خواهیم کرد.
 

خود مردم؛ هم کارگر، هم کارفرما
رئیسیان‌زاده درباره رویکرد و هدف این خدمت نیز گفت: هدف از انجام این کار محرومیت‌زدایی از مناطق آسیب پذیر و ساکنان آن بوده و به همین دلیل، بنیاد کرامت رضوی به عنوان یک مجموعه مردمی هیچ انتفاع اقتصادی برای خود پیش‌بینی نکرده است. وی همچنین گفت: بنیاد کرامت رضوی حتی به عنوان کارفرما یا پیمانکار این پروژه هم ورودی نخواهد داشت و خود بانوان خیاطان، کارفرمای خودشان هستند تا این طرح کاملا به صورت مردمی و برای رضای خدا باشد و کل درآمد حاصل از آن نیز با احتساب هزینه‌های جاری کارگاه، به خود آنها برسد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: