با مشارکت بنیاد کرامت‌ رضوی و خیران

آزادی ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد از زندان به برکت میلاد حضرت رضا(ع)

1402/03/12 خرداد

به همت بنیاد کرامت رضوی و به بهانه سالروز میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع)، ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد در استان های فارس، قزوین، خراسان جنوبی و رضوی به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این اقدام خداپسندانه  در قالب پویش نذر امام(ع) انجام شد و۴۷ زندانی از نقاط مختلف کشور با مشارکت آستان قدس رضوی، خیران و ستاد دیه کشور به کانون گرم خانواده بازگشتند.
فاطمه دژبر مجموع مبلغ بدهی این افراد را بیش از ۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای راه اندازی پویش نذر امام(ع) تاکنون، تعداد ۶۵۷ زندانی آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آن‌ها افزون بر ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است.
وی به ضرورت پویش “نذر امام” و چگونگی آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی که ذیل آن بنیاد کرامت رضوی در تحقق آن موثر بوده، استفاده و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی به نام امام رضا(ع) برای پاسخ دادن به آسیب‌های اجتماعی است.
وی ابراز کرد: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی وابسته به بنیاد کرامت رضوی نیز با توجه به جامعه مخاطبی که دارد به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای حل آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده بوده  است.
دژبرد در تشریح اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به همت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پیش از همه، زندانیان معسر جرایم مالی و غیرعمد با مشارکت سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان شناسایی می‌شوند و پس از آن، در قالب تفاهم‌نامه مشترکی که میان بنیاد کرامت رضوی با ستاد دیه کل کشور منعقد شده است، زندانیان مشمول از طرف ستاد دیه معرفی ‌شده و پرونده آن‌ها به همت کانون‌های خادمیاری در سراسر کشور موردبررسی مصداقی و صحت سنجی قرار می‌گیرد.
وی افزود: ساز و کار اصلی اجرای این طرح از زمانی آغاز می‌شود که پرونده‌ها به تائید دبیرخانه‌های خدمت در کانون‌های خادمیاری می‌رسد و خادمیاران رضوی بخش عمده‌ای از مبالغ را در قالب جلب رضایت از شاکیان کاهش می‌دهند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: