سایه کرامت رضوی بر سر ایران| 38 برنامه بنیاد کرامت برای زیارت محرومان، آزاد سازی زندانیان، ازدواج و اشتغال‌زایی در دهه کرامت

1402/02/31 اردیبهشت

بنیاد کرامت رضوی همزمان با دهه کرامت 38 طرح بزرگ فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی را در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

معاونت ها و مراکز زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی، شامل مرکز خادمیاری، مرکز امور بانوان و خانواده، معاونت خدمات اجتماعی، موسسه موقوفه خدمات زائر، موسسه تربیت بدنی و مرکز جامع مشاوره مجریان این 38 طرح ویژه دهه کرامت هستند و برنامه‌های متنوعی را برای گروه‌های مختلف مخاطبان اجرایی خواهند کرد.

محمدحسین استادآقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در گفت و گو با آستان نیوز درباره این برنامه‌ها گفت: برنامه‌های بنیاد کرامت در دهه کرامت با مشارکت کانون های خدمت و خادمیاری سراسر کشور اجرایی خواهد شد و امیداوریم بتوانیم با اجرای این برنامه‌ها به سهم خود در بزرگداشت این دهه مبارک کرامت نقش‌آفرین باشیم.

میزبانی از کاروان‌های زائران محروم

استادآقا، مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در این دهه را تشریح و اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه در این دهه استمرار طرح «مهر درخشان رضوی» میزبانی از 1000 نفر زنان سرپریت خانوار  استان قم،  که در قالب 23 کاروان به مشهد مقدس مصرف خواهند شد. این زائران تخت پوشش حمایتی و توانمندسازی بنیاد کرامت رضوی در استان قم قرار دارند. همچنین زائران محروم شامل بیماران صعب العلاج و زیارت اولی از سراسر کشور است که در قالب  30 کاروان، شامل 1300 نفر به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.

وی افزود: همچنین در این ایام 2400 نفر در قالب 40 کاروان زائران محروم و زیارت اولی از استان خراسان رضوی که با وجود فاصله نزدیک با مشهد مقدس، توفیق تشرف به حرم امام رضا(ع) را نداشته‌اند، به مدت یک روز به دعوت بنیاد کرامت رضوی زائر امام هشتم(ع) خواهند شد. میزبانی از 100 زائر غیرایرانی نو شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام، اسکان زائرین احسان پذیر از دیگر طرح‌های بنیاد کرامت رضوی در این دهه خواهد بود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی به دیگر طرح‌های نیز اشاره کرد و گفت: میزبانی از چهارهزار دختر احسان جو از سراسر کشور و بویژه 800 دختر احسان جو از مشهد در قالب پویش «هشتمین آرزو» نیز از برنامه های شاخص بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت رضوی است.

اطعام 500 هزار محروم، آزادسازی 50 زندانی جرایم غیرعمد

استادآقا به دیگر طرح‌های ویژه این دهه نیز اشاره و اظهار کرد: در دهه کرامت با مشارکت دبیرخانه های خدمت رضوی، 500 هزار نفر از محرومان شناسایی شده، با غذای متبرک رضوی اطعام خواهند شد.

وی افزود: حمایت از هزار زن سرپرست خانوار استان قم همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، حمایت ویژه از محرومان شهر خرمشهر همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، پرداخت بدهی نقدی احسان پذیران حاشیه شهر مشهد در قالب طرح «آقا حساب کردند» و آزادسازی 50 زندانی جرایم مالی غیر عمد در قالب پویش «نذر امام» از دیگر ‌برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت است.

آغاز پویش اهدای جهیزیه با مشارکت خیرین

به گفته مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، حمایت این بنیاد از آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان احسان‌پذیر، در دهه کرامت نیز تداوم خواهد داشت و در همین راستا با استفاده از ظرفیت روضه‌های خانگی که توسط مرکز امور خانواده بنیاد کرامت مدیریت می‌شود، پویش تسهیل ازدواج برای تامین و اهدای 8 هزار سری جهیزیه آغاز خواهد شد. همچنین در این دهه 80 سری جهیزیه به زوج‌های احسان‌پذیر مشهدی اهدا می‌شود تا همزمان با دهه کرامت، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

اشتغال‌زایی؛ از روستای حسین‌آباد جنگل تا سیستان وبلوچستان

استادآقا اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را محور دیگر برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت برشمرد و گفت: در این دهه مبارک، شبکه آب کشاورزی و مرکز کارآفرینی و اشتغال روستای حسین آباد جنگل افتتاح خواهد شد.

وی افزود: آغاز بهره برداری از 500 چاهک سیستان و بلوچستان و راه اندازی کارگاه‌های خیاطی با هدف ایجاد اشتغال برای 60 سرپرست خانوار، دو طرح دیگر حوزه اشتغالزایی خواهد بود.

بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت امسال، برگزاری جشن‌ها، پویش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متعددی را هم پیش بینی کرده است.

استاد آقا در این باره گفت: جشن روز دختر و جشن تکلیف دختران در سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، رونمایی از مجموعه آموزش دختران نور و افتتاح کلینیک کرامت در موسسه تربیت بدنی، حرکت کاروان دوچرخه سواری حرم تا حرم و عزیمت آنها از قم به مشهد و همچنین برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در 2020 محله محروم کشور، در رشته های فوتسال، والیبال و باستانی برای گروه سنی نونهال و نوجوان، از جمله این جشن‌ها و جشنواره‌ها است.

حمایت از تشکل های مردمی حاشیه مشهد برای برگزاری جشن‌های خیابانی

استاد آقا همچنین گفت: بنیاد کرامت رضوی برای شب و روز ولادت با سعادت امام رضا(ع) نیز برنامه‌های متعددی خواهد داشت.

وی افزود: برپایی موکب های خدمت رسانی و نور افشانی در مجتمع های میان راهی، فعال کردن موکب استقبال در شب میلاد حضرت و نور افشانی، دو برنامه محوری این ایام خواهد بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: