مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی

اجرای پویش ملی روز جمعیت در 27 استان کشور

1402/02/31 اردیبهشت

مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی به برکت اجرای رویداد ملی شکوه مادری، شبکه منسجمی از مادران زیر 40 سال و دارای سه فرزند یا بیشتر را در سراسر کشور تشکیل داده که اکنون به مناسبت 31 اردیبهشت‌ماه و روز ملی جمعیت، قرار است از 24 برگزیده کشوری و 206 برگزیده استانی آن تجلیل شود.

دی‌ماه 1401 بود که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، در رویداد ملی «شکوه مادری» از مادران زیر سال 40 سالی که با سه فرزند یا بیشتر در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی حضور فعال دارند، تجلیل شد.

در آن مراسم، بنیاد کرامت رضوی با هدف تکریم مقام والای مادری و ترویج فرهنگ فرزندآوری، از هفت هزار و 400 بانوی فعال در سراسر کشور دعوت کرد، سپس در سه سطح، هشت مادر برگزیده را برگزید و از آن‌جا تجلیل کرد. اکنون پس از پنج ماه و به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر که با 31 اردیبهشت‌ماه و روز ملی جمعیت همزمان شده، مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی دوباره شبکه بانوان فرهیخته و مادران فعال خود را به میدان آورده تا با محوریت سیاست‌های جوانی جمعیت، همایش دیگری برگزار کند.

تجلیل از 24 برگزیده کشوری و 206 برگزیده استانی

فاطمه دژبرد مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این طرح می‌گوید: یکی از برکات طرح شکوه مادری آن بود که شبکه به‌هم‌پیوسته و منسجمی از بانوان ایرانی را در سراسر کشور با هم آشنا کرد. شبکه مادران یاور نسل رضوی یا همان شمیم عبارت از همین افراد بود و اکنون در پویش ملی روز جمعیت که به‌صورت همزمان در 27 استان کشور برگزار خواهد شد، کانون‌های تخصصی مرکز بانوان و امور خانواده ضمن تجلیل از 24 برگزیده کشوری و 206 برگزیده استانی، مبانی دانش خانواده و سیاست‌های جوانی جمعیت را نیز با آنان به اشتراک می‌گذارند.

به گفته وی، هسته‌های متمرکز از مادران ارزش‌آفرین در هر شهر متشکل از پنج یا شش بانوی زیر چهل سال هستند که سه فرزند یا بیشتر دارند و ارتباط این مادران با هم علاوه بر اشتراک تجربه و دانش تشکیلاتی که رشد بانوان را در پی دارد، زمینه‌ساز تربیت مؤثرتر فرزندانشان و نسل آینده نیز خواهد بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: