مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی مطرح کرد؛

تثبیت جایگاه مردمی کانون‌های خدمت رضوی و افزایش میزان جذب مشارکت‌ خیران

1402/02/14 اردیبهشت

کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی سراسر کشور اکنون پس از سه سال تلاش و خدمت، جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده‌اند و ثمره آن، افزایش میزان جذب مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح‌های حمایتی و خیرخواهانه آستان قدس رضوی در سراسر کشور بوده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی، گزارشی از اهمیت و ظرفیت ویژه این کانون‌های مردمی برای توسعه فرهنگ خدمت و دست‌گیری از محرومان ارائه کرد و گفت: مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، که بیش از سه سال از تاسیس آن می‌گذرد، به لحاظ ساختاری و ماموریتی یک مجموعه فرابخشی است و طی این مدت، اقدامات بسیار شاخص داشته و توانسته در گره گشایی از کار محرومان موثر باشد. 

به گفته محمد حسین استاد آقا با تلاش مدیران و همکاری دبیران استانی و شبکه خادمیاری، نظام نامه این کانون‌ها نیز تنظیم و ابلاغ شده و علاوه بر آن، ایجاد بستر برگزاری مجامع عمومی استان‌ها هم به تقویت هویت آنها در ادامه فعالیت کمک کرده است.

توجه ویژه تولیت آستان قدس به کانون های خدمت رضوی

وی با تاکید بر اینکه تولیت معزز آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی دارد، ادامه داد: دیدار با خادمیاران رضوی یکی از برنامه‌های ثابت تولیت معزز در سفرهای استانی است و این توجه ویژه تولیت آستان مقدس رضوی، اهمیت،کارآمدی و تاثیرگذاری فعالیت‌های خیرخواهانه خادمیاران رضوی در سطح جامعه را به خوبی اثبات می‌کند.

تثیبت جایگاه مردمی کانون‌های خادمیاری

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: با توجه به تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته، اکنون مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی علاوه بر رسیدن به جایگاه حقیقی سازمانی و جلب اعتماد مدیران آستان قدس رضوی با عملیاتی کردن ماموریت های محوله، جایگاه مردمی خود را هم به خوبی پیدا کرده است، به گونه‌ای که تنها در سال 1401، ارزش ریالی مشارکت های مردمی جذب شده توسط این کانون ها در سراسر کشور 6700 میلیارد ریال بوده است است.

تقویت شبکه خادمیاران با اعتمادسازی و انسجام بخشی 

احمد میرزاده، مدیر جدید مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی هم در این مراسم به برنامه‌های مدنظر برای توسعه این خدمت اشاره و تصریح کرد: شبکه خادمیاران رضوی ظرفیت خوبی برای گردآوری دستگاه‌های متولی سایر استان‌ها ذیل پرچم امام رضا(ع) دارد. 

میرزاده تاکید کرد: اعتمادسازی، جلب مشارکت‌های مردمی و انسجام بخشی برای حفظ و تقویت شبکه عظیم و طویل خادمیاران رضوی ضروری است تا انشاءالله علاوه بر گره‌گشایی از محرومان، بتوانیم سرمایه اجتماعی آستان قدس رضوی را روز به روز افزایش بدهیم. 

مهدی رضوی‌کیا، مدیر سابق مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی نیز گزارشی از اقدامات این مرکز طی سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: شبکه خادمیاری آستان قدس رضوی از ظرفیت بی‌بدیلی و بی‌نظیری در راستای خدمت رسانی به مردم و محرومان کشورمان برخوردار است که هیچ یک از سازمان‌های حمایتی کشور هم از چنین ظرفیتی برخوردار نیست. 

رضوی کیا مثالی هم برای این ادعا ارائه کرد و گفت: طی سه سال گذشته، با کمک خیرین فعال در شبکه‌ خادمیاران رضوی اقدامات بزرگی همچون توزیع 8888 بسته معیشتی در دوران همه گیری بیماری کرونا در سطح کشور رقم خورد که اتفاقی بی نظیر بود و حتما اجرای چنین طرح هایی در این مجموعه خدمت رسان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است احمد میرزاده؛ مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی، پیش از این مسئولیت‌هایی همچون مدیریت حوزه آموزش حرم مطهر رضوی و معاونت مدیریت خدمه حرم مطهر رضوی را بر عهده داشته است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: