مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی:

دو هزار بسته معیشتی میان زلزله‌زدگان خوی توزیع شد

1401/12/26 اسفند

بنیاد کرامت رضوی پس از توزیع 70هزار پرس غذای گرم، 7 هزار قرص نان و 20 میلیارد ريال کمک‌هزینه بازسازی منازل مسکونی، این بار بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزش 25 میلیارد ريال را میان زلزله‌زدگان خوی توزیع کرد.

زلزله مهیب خوی در نهمین روز از بهمن‌ماه 1401، اگرچه با واکنش سریع نیروهای امدادی مواجه شد و در کمتر از پنج ساعت، عملیات جستجوی مفقودین با فوت سه هم‌وطن و احصای مجروحیت بیش از هزار نفر به پایان رسید اما همه‌چیز به اینجا ختم نشد و هم‌زمانی این حادثه با زمستان سرد آذربایجان، باعث شد تا نهادهای کمک‌رسان برای ساماندهی زلزله‌زدگان و خانواده‌های آسیب‌دیده بسیج شوند. نیروی نظامی و انتظامی، هلال‌احمر و طیف وسیعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به صحنه آمدند تا رنجی از رنج‌های هم‌وطنان اهل خوی را تسکین دهند. در این میان، شاید متفاوت‌ترین تجربه خدمت‎گذاری و احسان‎پذیری زمانی رقم خورد که خادمان حضرت خورشید از سرزمین توس به میان زلزله‌زدگان آمدند. 

برکت رضوی در سفره زلزله‎زدگان
اعزام کارشناسان و اساتید مشاور به مناطق زلزله‌زده برای ارائه رایگان خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های آسیب‌دیده، توزیع 70هزار پرس غذای گرم، 7 هزار قرص نان و 20 میلیارد ريال کمک‌هزینه بازسازی منازل مسکونی از جمله خدماتی است که بنیاد کرامت رضوی از نخستین ساعات وقوع زلزله در خوی به مردمان این شهر ارائه کرده و روند خدمت‌رسانی‌ها با توزیع وسایل گرمایشی و البسه گرم استمرار داشته است اما برای آن‌هایی که خدمت به امام هشتم را افتخار خود می‌دانند و حُسن خلق را از امام مهربانی‌ها آموخته‌اند، مسیر مجاهده و ایثار خط پایانی ندارد و اکنون در آستانه عید نوروز و در قالب یک اقدام جهادی دیگر، بیش از دو هزار بسته معیشتی به ارزش 25 میلیارد ريال تهیه و با اولویت خانواده‌هایی که خانه‌هایشان آسیب بیشتری دیده، در بین زلزله‌زدگان توزیع شد.
محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به جزئیات طرح اظهار کرد: پیش از هر چیز، تلاش ما بر این بود که هم‌وطنان زلزله‌زده، نگرانی برای نیازهای اساسی زندگی نداشته باشند و بر همین اساس، از روز وقوع زلزله تا 22 بهمن و در مدت 13 روز، روزانه بیش از سه هزار پرس غذای گرم طبخ و میان خانواده‌های خسارت‌دیده توزیع شده است. علاوه بر این، بسته‌های معیشتی ویژه‌ای هم متناسب با نیاز این عزیزان آماده شده که در مجموع مشتمل بر هزار تخته پتو، هزار و 550 عدد کنسرو در انواع مختلف آن، 400 کیلو سوسیس و کالباس و انواع کمک‌های درمانی و اقلام دارویی بوده است.


به گفته وی، ظرفیت نیروی انسانی خادمیاران رضوی هم به‌طور کامل در خدمت زلزله‌زدگان خوی بوده و از زمان زلزله تا به امروز، روزانه 40 نفر ساعت نیروی کار از خوی، شهرستان‌های مجاور و حتی سایر استان‌های کشور، خود را به این شهرستان رسانده‌اند. مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: در فهرست بلندبالای خادمیاران رضوی، نام خادمیاران استان‌های اصفهان، همدان، مرکزی و قزوین هم به چشم می‌خورد و بر این اساس، هرکس براساس تخصص و توانی که برای امدادرسانی داشته، به میدان آمده تا گره‌ای از کار خانواده‌های آسیب‌دیده باز کند و مرهمی بر زخم‌های جسمی و روحی‎شان بگذارد.
استادآقا تأکید کرد: در این طرح بزرگ که با مشارکت بانک سپه اجرا شد، دو هزاربسته معیشتی به ارزش مجموعاً 25 میلیارد ريال شامل اقلام پروتئینی، برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی و سایر اقلام اساسی میان خانواده‌هایی که بیشترین خسارت را از زلزله متحمل شده‌اند، توزیع شد.
وی در انتهای سخنان خود از استمرار خدمت‌رسانی بنیاد کرامت رضوی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و به هم‌وطنان اهل شهرستان خوی قطعیت داد که تا زمان بازسازی کامل خانه‌هایشان، دست یاری‎گر خادمیاران نیز همراهشان خواهد بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: