معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خبر داد:

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، میزبان همایش «ایران جوان» 

1401/12/25 اسفند

هشتم، نهم و دهم بهمن‎ماه بود که تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی میزبان بیش از دو هزار و 400 بانوی خادم امام هشتم بود که بانو از بخش‌های مختلف همچون انتظامات، کفشداری و سایر حوزه‌ها در دوره تربیت و آموزش تسهیل گر جوانی جمعیت شرکت کردند تا با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی شفیعی و […]

هشتم، نهم و دهم بهمن‎ماه بود که تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی میزبان بیش از دو هزار و 400 بانوی خادم امام هشتم بود که بانو از بخش‌های مختلف همچون انتظامات، کفشداری و سایر حوزه‌ها در دوره تربیت و آموزش تسهیل گر جوانی جمعیت شرکت کردند تا با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی شفیعی و سخنرانی اساتید صاحب‌نام کشور به سفیران ترویج‌دهنده فرزندآوری و تبیین‌کنندگان ضرورت آن تبدیل شوند. اکنون در امتداد همین طرح، معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی به سراغ قشر دیگری از جامعه نخبگانی رفته و با محوریت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، دوره آموزشی دیگری را برگزار کرده است.

ایران جوان برای فعالان فرهنگی
جعفر رئیسیان‎زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات برگزاری دوره آموزشی «ایران جوان» با هدف تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حقیقت این است که نه‌فقط عموم جامعه بلکه حتی قشر تحصیل‌کرده و نخبگانی ما هم از خطرات کاهش جمعیت و ضرورت فرزندآوری آگاه نیست و به همین دلیل تلاش داریم تا با برگزاری این دوره، تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله خانواده و فرزندآوری را به‌نحوی‌که در میان دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی و ایران حساسیت ایجاد کند، بررسی و تبیین کنیم.
وی افزود: حجج‌اسلام صالح‎پرور و گودرزی از اساتید صاحب‎نام کشور در حوزه جوانی جمعیت، سخنرانان این همایش یک‌روزه بودند و «بیان مهارت‌های ارتباط مؤثر و تبلیغ چهره به چهره» و «بایدها و نبایدهای تبلیغ جوانی جمعیت» به‌عنوان دو سرفصل اصلی در این دوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: ارائه مشوق‌های فرزندآوری در کشورهای توسعه‌یافته و مقایسه آن با آمار موجود در کشور مؤثر است تا زمانی که منجر به سرخوردگی مردم نشود. در این رابطه، یکی از مسائل محوری که در همایش دانشگاه امام رضا(ع) بر ضرورت آن تأکید شد، توجه به جنبه‌های احساسی و انسانی مادران بود تا مسئله سقط جنین به‌عنوان یک حرام شرعی به‌درستی موردتبیین قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در این دوره هم‌چنین سامانه ملی «فرهنگ‎آپ» با حضور نماینده جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی به ترویج‌دهندگان مسئله جوانی جمعیت معرفی شد و به هرکدام از تسهیل‎گران، دو کتاب «ایران جوان بمان» نوشته استاد عباسی ولدی و کتاب «تبلیغ چهره به چهره» نوشته حجت‌الاسلام صالح‎پرور اهدا شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: