در آستانه ولادت امام حسین(ع) طی مراسمی در حرم مطهر رضوی؛

۳۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان‌های مرزی شرق کشور اهدا شد

1401/12/06 اسفند

در آستانه ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، آئین اهدای 350 سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان‌های مرزی شرق کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش آستان نیوز، معاون خدمات اجتماعي بنياد كرامت رضوي در این مراسم که عصر امروز و در آستانه ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، به اهمیت موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت اشاره کرد.
جعفر رئيسيان‌زاده، گفت: بحث جوانی جمعیت دغدغه امروز و موضوع اجتماعی جدی است که حاصل آن بی توجهی به سالمندان است و این معظل در پی پدیده تک فرزندی حاصل می‌شود که برنامه‌ریزی برای برون رفت از این مشکل حیاتی است و از هم اینک باید آن را مداوا کنیم.
وی با بیان اینکه فرزندان شیرینی زندگی هستند، گفت: رسول گرامی اسلام می فرمایند: هر کس شرایط ازدواج را داشته باشد اما ازدواج نکند از ما نیست، بر همین اساس یکی از ماموریت‌های مجموعه آستان قدس رضوی با همراهی دستگاه‌های مختلف تسهیل امر ازدواج است. 
رئیسیان‌زاده خطاب به نوعروسان و نو دامادان گفت: شما نو مزدوجین این سنت الهی را عملی کردید، در کل کره زمین میلیون‌ها نفر ازدواج می‌کنند، از این جمعیت تعدادی مسلمان هستند و تعدادی توفیق دارند عقدشان در حرم مطهر رضوی باشد و هدیه‌ای از امام رضا(ع) دریافت کنند در واقع شما مهمانان خاص حضرت هستند. 


 

شروع زندگی با وسایل اهدایی از طرف امام رضا(ع) افتخار بزرگی است
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آستان قدس رضوی به نومزدوجین، گفت: این توفیق نصیب و روزی هر کسی نمی‌شود که بخشی از جهیزیه و وسایل زندگیش جزو اموال آقا علی بن موسی الرضا(ع) باشد.
سردار علی اکبر پور جمشیدیان تصریح کرد: شما عروس و دامادها باید افتخار کنید که زندگی خود را با وسایل اهدایی امام رضا آغاز کرده‌اید، ما در 5 سال گذشته 18 هزار جهیزیه در سراسر کشور اهدا کردیم اما این جهیزیه‌ای که در مشهدالرضا و در کنار مضجع نورانی علی بن موسی الرضا(ع) اهدا می‌شود بسیار ارشمند و متبرک است.
وی خاطر نشان کرد: بیائید امروز و در کنار این مضجع شریف با آقا علی بن موسی الرضا(ع) عهد ببندید که زندگی شیرینی داشته باشید، شیرینی زندگی به ثروت و امکانات نیست بلکه به محبت بین زن و شوهر است و بنده یقین دارم شما همه در خدمت آقا چنین تعهدی را می‌دهید و زندگی خوبی را آغاز می‌کنید.
 

زندگی زناشویی مسابقه بی‌برنده است
مشاور تولیت آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به تعبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب زندگی زناشویی مسابقه بی‌برنده است به این معنی که زن و مرد دائم به دنبال خدمت کردن به یکدیگر بوده و در واقع هر دو برنده هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس فرازی نیا، ادامه داد: زندگی آغاز یک سفر مبارکی است که مقصد آن بهشت است و محدود به چند روز اول زندگی نمی‌شود، در واقع زن و شوهر باید دو روی یک سکه باشند.
وی خاطر نشان کرد: در مجلس عقد به دست عروس و داماد گل می‌دهند یعنی عروس و داماد به مثابه گل هستند و گل ها نیاز به رسیدگی دارند که اگر رسیدگی نشود زیبائی گل تحت الشعاع قرار می‌گیرد. همچنین صیغه عقد در محضر قرآن کریم قرائت می‌شود تا زن و شوهر زندگی مشترک خود را بر اساس قرآن آغاز کنند و در واقع قرآن باید زینت‌بخش قلوب و دلها باشد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: