انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد کرامت رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

1401/11/30 بهمن

تفاهم نامه همکاری میان معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه فعالیت‌های حوزه جوانی جمعیت به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در حوزه جوانی جمعیت با حضور جعفر رئیسان زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی و دکتر سید جواد حسینی، معاون بهداشت و جانشین رییس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضا رسید

اجرای برنامه ها و همکاری های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و حمایتی در راستای ترویج ازدواج، فرزندآوری، پیشگیری از طلاق، سقط، ناباروی و ارتقای نرح باروری کلی با بهره گیری از ظرفیت مشترک دو سازمان، اتخاد تمهیدات مناسب در راستای بهره مندی طرفین از ظرفیت ها و قابلیت های یکدیگر در عرصه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و حمایتی در حوزه های مرتبط با جوانی جمعیت، همکاری در برگزاری مشترک دوره های آموزشی، همایش ها، نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی و تولید محتواهای آموزشی در زمینه عوامل موثر بر جوانی جمعیت، تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی اجتماعی و معنوی گروه های هدف، ترویج سبک زندگی سالم اسلامی- ایرانی و توصیه های بهداشتی از طریق ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف، تشکیل مجمع خیرین حوزه جوانی جمعیت با استفاده از ظرفیت طرفین از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه دنبال می شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه به منظور اغنای فکری مردم نیز دوره های آموزشی برای مربیان این حوزه برگزار شد تا به شکل عمومی و تخصصی در این مسیر آموزش ببینند و بتواند به سوالات زوجین در این خصوص پاسخ دهند، گفت: با توجه به محدود بودن منابع مالی دولتی، از پتانسیل عمومی برای کمک به اجرایی کردن قانون جوانی جمعیت می توان بهره برد.

جعفر رئیسیان زاده، با بیان اینکه از ابتدای سال بنا بر فرمایشات رهبری مبنی بر اجرای کردن سریع و کارآمد قانون جوانی جمعیت، این موضوع در دستور کار قرار گرفت، گفت: موضوع جوانی جمعیت یک ضرورت اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی است که می تواند بر بهداشت روح و جسم افراد موثر باشد.

رئیسیان زاده با اشاره به اینکه در حوزه جوانی جمعیت با دوران حیاتی آن روبرو هستیم، گفت: جوانان دهه ۶۰ و ٧۰ که به عنوان قدرت های باروری اصلی جامعه مطرح هستند جامعه هدف محسوب می شوند که باید برای فرزند آوری آنها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مربیانی که در خصوص جوانی جمعیت آموزش دیده اند به تمامی ابعاد این موضوع تسلط یافته اند، گفت: ترویج فرهنگ فرزندآوری و حل مسائل پزشکی قبل، حین و بعد از بارداری و مسائل اقتصادی از مهمترین موضوعاتی است که می تواند در حل چالش جمعیتی موثر باشد.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دستگاه هایی است که به صورت  نزدیک با قانون جوانی جمعیت مرتبط است، گفت: کاهش فاصله زمانی بین دو فرزند و حل مشکلات زوجینی که قصد فرزند آوری دارند اما با مشکلات  مالی روبرو هستند نیز از موضوعات مهمی است که باید به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش های بدو ازدواج توسط مربیان در حوزه بهداشت برای آشنایی زوجین جوان با فواید فرزند آوری از موضوعات با اهمیت در این عرصه است، گفت: انعقاد تفاهم نامه مشترک بین بنیاد کرامت رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای رقم زدن اتفاقات مبارکی در این حوزه است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع جوانی جمعیت تاکید ویژه دارند اظهار کرد: در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شد و در قرارگاه جوانی جمعیت استانداری خراسان رضوی نیز این دانشگاه در قالب کمیته بهداشت حضوری فعال دارد. 

دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی، قوانین مرتبط با جوانی جمعیت به مدت هفت سال در شهرهای با رشد جمعیت کمتر از ٢.۵ لازم الاجرا شده است خاطر نشان کرد: در این راستا، تفاهم نامه مشترک با آستان قدس رضوی در محورهای ازدواج، فرزند آوری، پیشگیری از سقط جنین، ناباروری و طلاق منعقد شد تا در قالب اجرای برنامه های حمایتی، آموزشی و فرهنگی، اهداف مرتبط با جوانی جمعیت دنبال شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تمامی سازمان ها فعالیت در حوزه جوانی جمعیت را باید یک تکلیف بدانند تا با تلاش و همکاری یکدیگر بتوانیم گامی موثر در حفظ جمعیت جوان و جلوگیری از سالمندی کشورمان برداریم.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق:

یک نظر برای “انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد کرامت رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • محمد کفایتی

    نظرم این است کار به خاطر خدا باشد نه به گرفت عکس وگذاشتن آن در فضای مجازی اگر می خواهند خدمت به مردم کند دروز روشن بااطلا رسانی قبلی وبا پزشک متخصص یاعمومی وسایر کارشناسان خدمت رسانی نمایند