خدمت‌رسانی به مردم تربت جام از توزیع روزانه غذای گرم و نان تا برپایی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی

1401/10/27 دی

با توجه به مشکلات ناشی از برودت بی‌سابقه هوا در استان خراسان رضوی و قطع گاز در برخی نقاط شهرستان تربت جام، با دستور تولیت آستان قدس رضوی، بنیاد کرامت رضوی برای تامین نان و غذا، به عنوان دو نیاز ضروری مردم این شهرستان مرزی، وارد عمل شد.

جعفر رئیسیان زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با آستان نیوز، جزئیات این خدمت‌رسانی را تشریح و اظهار کرد: به دلیل قطع گاز در تربت جام، آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای مشارکت در خدمت به مردم شریف این شهرستان اعلام کرد و طی هماهنگی صورت گرفته با فرماندار، امام جمعه و یگان ارتش مستقر در تربت جام، مقرر شد بنیاد کرامت رضوی در حوزه تامین مایحتایج ضروری شهروندان از جمله نان و غذا همکاری داشته باشد.
 

اعزام خادمان و تامین اقلام غذایی مورد نیاز
رئیسیان زاده افزود: به این منظور به سرعت گروهی از خادمان و خادمیاران از مشهد مقدس عازم تربت جام شدند و امکانات مورد نیاز برای برپایی آشپزخانه موقت را احصاء کردند. 
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: به موازات، هماهنگی های لازم برای خرید اقلام غذایی جهت استفاده در آشپزخانه موقت برپا شده در تربت جام نیز انجام و ارائه خدمت در این حوزه آغاز شد.
وی افزود: هم اکنون آشپزخانه اول آستان قدس رضوی با همکاری یکی از مجموعه‌های نیروهای مسلح در شهرستان تربت جام فعال شده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در روز نخست، 10 هزار پرس غذا شامل 5 هزار پرس ناهار و 5 هزار پرس شام طبخ و بین مردم توزیع شد. 
رئیسیان زاده ادامه داد: از فردا آستان قدس رضوی آشپزخانه دوم خود در شهرستان تربت جام را نیز فعال خواهد کرد و ظرفیت طبخ غذا تا ۲۰هزار پرس در روز، شامل 10 هزار پرس ناهار و 10 پرس شام ایجاد خواهد شد تا بتوانیم در صورت نیاز این میزان غذا را طبخ و توزیع کنیم.
 

پخت و توزیع روزانه 20 هزار قرص نان
وی به تدابیر بنیاد کرامت رضوی برای تامین نان مورد نیاز مردم تربت جام نیز اشاره و تصریح کرد: طی هماهنگی انجام شده با جهاد کشاورزی و اداره غله استان، آرد مورد نیاز برای پخت روزانه 20 هزار قرص نان و توزیع آن در روستاها و مناطقی از تربت جام که دچار قطعی موقت گاز هستند نیز انجام شده است. 
وی افزود: با توجه عدم امکان فعالیت نانوایی های در برخی از نقاط شهرستان تربت جام، سه دستگاه نانوایی سیار در مشهد برای پخت نان مورد نیاز تربت جام فعال شده و خادمان و خادمیاران رضوی با تیم بندی و برنامه ریزی لازم، نان های پخت شده را طی دو مرحله در هر روز به شهرستان تربت جام ارسال می کنند.  
به گفته او، امروز در اولین مرحله ارائه این خدمت، ۵ هزار قرص نان از مشهد به تربت‌جام ارسال شده و از فردا تعداد آن به 20 هزار قرص افزایش خواهد یافت.
 

برپایی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی با کمک تشکل های مردمی
رئیسیان زاده به یک خدمت مشارکتی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد کرامت رضوی با مشارکت و همکاری تشکل های مردمی، بین 10 تا 15 ایستگاه صلواتی را نیز در شهرستان تربت جام برپا می کند که در این ایستگاه ها با توزیع چای و غذاهای سبک مانند عدسی، از مردم این شهرستان پذیرایی خواهند کرد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تاکید کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی، خدمت رسانی بنیاد کرامت رضوی به مردم تربت جام تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت و خادمان و خادمیاران امام رضا(ع)، خدمت به این مجاوران حضرت رضا(ع) را دنبال خواهند کرد. 
وی افزود: امیدواریم با تلاش نیروهای امدادی و سایر دستگاه‌های متولی، نیازهای مردم شهرستان تربت‌جام در دیگر حوزه‌های ضروری نیز تامین و شرایط به حالت طبیعی بازگردد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: