مشهدالرضا(ع)، میزبان اولین دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی دبیرخانه‌های خدمت رضوی معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی

مشهدالرضا(ع)، میزبان اولین دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی دبیرخانه‌های خدمت رضوی

1401/10/21 دی

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: با حضور مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی، تالار همایش‌های مجموعه ورزشی بنیاد کرامت میزبان حضور پرشور جهادگران رضوی از سراسر کشور بود و پس از مراسم افتتاحیه، کارگاه‌های تخصصی با محوریت توانمندسازی جهادگران برگزار خواهد شد.

جعفر رئیسیان‎زاده با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی دبیرخانه‌های خدمت رضوی در سراسر کشور، از برپایی آیین افتتاحیه در صبح روز چهارشنبه خبر داد و اظهار کرد: فراخوانی در ابتدای سال 1401 در راستای اجرای طرح شناسایی و شبکه‌سازی خادمیاران و فعالان حوزه محرومیت‌زدایی صادر شد که در نهایت به شناسایی 200 گروه جهادی انجامید. برای تشکیل این گروه‌ها و اینکه از انسجام لازم برای حضور در مناطق محروم برخوردار باشند، شاخصه‌های دقیقی هم مشخص شده بود که پس از تحقق آن‌ها، افراد برای انجام مأموریت‌های مربوطه تعیین شدند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه در 10ماهه سال جاری، 300 گروه جهادی از خادمیاران رضوی، بیش از هزار اردوی جهادی را در سراسر کشور اجرا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از شناسایی این گروه‌ها، بدیهی است که جهادگران نیازمند یک دوره توانمندسازی هستند تا در دو بخش عمومی و تخصصی از اساتید کشوری بهره ببرند. پس از سپری شدن دوره عمومی، دوره تخصصی در محورهای عمرانی، سلامت، اشتغال، بانوان و طرح‌های جهادی فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود و راهبرد ما این است که 50 کارگروه تخصصی جهادگران عرصه بهداشت و سلامت در کشور فعال شوند.

وی ادامه داد: طرح «نذر شفا» که از جمله برنامه‌های موفق بنیاد کرامت رضوی در حوزه مگروه های جهادی حوزه سلامت است، قرار است تا به برکت تشکیل این 50 کارگروه تخصصی، زمینه اجرای کشوری پیدا کند و در ایام دهه مبارک فجر، با محوریت خادمیاری و گروه‌های جهادی آستان قدس رضوی بتوان طرح بزرگ نذر شفا را در قالب 50 اردوی جهادی به‌صورت هم‌زمان به اجرا درآورد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: