ویژه‌برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی برای تجلیل از مادران و همسران شهدا

1401/10/15 دی

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با همکاری مراکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی در استان‌های مختلف ویژه‌برنامه‌هایی را برای تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار خواهد کرد.

این سومین سالی است که مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، اجرای برنامه‌های ویژه این روز را در دستور کار دارد و تلاش خواهد کرد در سال‌های آتی، دامنه آن را توسعه دهد. 
 

از غبارروبی مزار شهدا تا تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران
فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به اهم برنامه‌های این روز اشاره کرد و گفت: غبارروبی مزار مطهر شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری همایش و مراسم ویژه، از برنامه‌هایی است که به همت کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های مختلف برگزار خواهد شد.
 

جامعه مخاطب برنامه‌ها
مهدی رضوی کیا مدیرمرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی هم توضیحاتی درباره فعالیت خادمیاران ایثار و شهادت در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: کانون‌های خدمت رضوی در تمامی مراکز خادم‌یاری و کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور فعال هستند و خادمیاران کانون‌های ایثار و شهادت نیز در عرصه‌هایی مانند دیدار منظم با خانواده‌های معظم شهدا، سرگذشت پژوهی شهدا، تولید محتوا و برگزاری مراسم در مناسبت‌های فعالیت دارند. 
وی افزود: خانواده‌های شهدای امنیت، مدافع حرم، ترور، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای نیروی انتظامی و مرزبانی مخاطبان برنامه‌های این کانون‌ها هستند و تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، آگاهی از دغدغه‌های این خانواده‌ها و تلاش برای رفع مشکلات و نیازهای آن‌ها به‌صورت ادامه‌دار در تمامی عرصه‌ها انجام می‌شود. 
 

مهمانی استان آذربایجان غربی با حضور 250 نفر از خانواده‌های شهدا
کانون ایثار و شهادت کانون خدمت رضوی در استان آذربایجان غربی، از جمله کانون‌هایی است که خود را مهیای اجرای برنامه‌های روز وفات حضرت ام‌البنین(س) کرده است. 
وفائیان مسئول کانون ایثار و شهادت این استان در این باره اظهار کرد: این مراسم از ساعت 10 تا 12 جمعه پیش رو در سالن اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس شهرستان ارومیه برگزار می‌شود و 250 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان آذربایجان غربی برای حضور در برنامه این روز دعوت شده‌اند. 
وی افزود: در این مراسم، علاوه بر تجلیل از عموم مدعوین،  به نیت امام هشتم (ع)، به 4 نفر مادر شهید و 4 همسر شهید بسته‌های متبرک حرم مطهر رضوی، تابلوفرش و کارت هدیه تقدیم خواهد شد.
 

تقدیر از مادرانی دارای تک فرزند شهید
کانون خادمیاری استان مرکزی و شهرستان اراک یکی دیگر از کانون‌هایی است که ویژه‌برنامه هایی به‌مناسبت این روز در دست اجرا دارد. 
فراهانی مسئول کانون ایثار و شهادت کانون خدمت رضوی در استان مرکزی در در این باره اظهار کرد: این ویژه برنامه در روز جمعه 16 دی‌ماه از ساعت 15 و با حضور 300 میهمان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی بسیج شهرستان اراک آغاز و در آن از مادران و همسران شهداء تقدیر خواهد شد. به گفته او، تقدیر از مادران  که تک فرزندشان به مقام شامخ شهادت نائل آمده‌اند، به طور ویژه قدردانی می‌شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: