اهدای 4 جام هندبالیست‌های ایران به موزه آستان قدس رضوی

1401/10/10 دی

چهار جام کسب شده توسط تیم‌های ملی هندبال کشور در مسابقات جهانی و آسیایی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان از جمله رئیس فدراسیون هندبال و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، مدال برنز مسابقات نوجوانان هندبال ساحلی قهرمانی جهان، مدال طلای مسابقات آسیایی هندبال نوجوانان دختر، مدال طلای مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان قهرمانی آسیا و مدال طلای هندبال ساحلی بزرگسالان آسیا به آستان حضرت رضا (ع) اهدا شد.

کسب مدال هندبالیست‌ها، حاصل توسل به امام رضا(ع)

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال کشور در این مراسم اظهار کرد: همه ما در فدراسیون هندبال باور داریم کسب مدال‌های قهرمانی در این رشته ورزشی، حاصل توسل اعضا این تیم به ائمه اطهار(ع) و به ویژه عشق و ارادت به ولی نعتمان حضرت رضا(ع) است.

وی افزود: هندبال رشته ای است که بارها توانسته در کشورمان افتخارآفرین باشد و امروز هم که مراسم اهدای جام‌های قهرمانی این رشته به حرم مطهر رضوی است روزی به یادماندنی برای همه ما است و همیشه آن را به خاطر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز کاپ‌های قهرمانی نوجوانان ساحلی هندبال و نوجوانان دختر این رشته که اولین و تنها کاپ قهرمانی بانوان در تمامی رشته‌های ورزشی توپی است و همچنین مدال برنز ساحلی قهرمانی در مسابقات جهانی است به موزه اهدا شد و امیدواریم در ادامه راه از برکات و عنایات خاص حضرت بهره‌مند شویم و مسیر قهرمانی و پیروزی را طی کنیم.

 ی

نشانه ارادت

علیرضا تاج فیروز، مدیر تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم گفت: رئیس فدراسیون  هندبال و اعضاء این رشته ورزشی تصمیم گرفتند کاپ‌های قهرمانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کنند که این نشانگر ارادت اعضاء این تیم‌ها به ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت رضا(ع) است.

بسترسازی برای 30 رشته ورزشی توسط آستان قدس

تاج فیروز گزارشی هم از ظرفیت‌ها و حمایت‌های آستان قدس رضوی در حوزه تربیت بدنی ارائه کرد و گفت: موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی به لحاظ امکانات و سالن‌های ورزشی مجموعه‌ای کم نظیر ورزشی در کشور است.

وی افزود: حدود 20 سالن و مجتمع ورزشی در این موسسه ساخته شده است و 30 رشته ورزشی نیز که عمدتا شامل ورزش‌های همگانی و حرفه ای است در این مجموعه فعال است.

تاج فیروز ادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، ما همواره پذیرای اردوهای تیم‌های مختلف ملی نیز هستیم و یکی از فدراسیون هایی که با موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی تعامل و همکاری دارد، فدراسیون هندبال است.

900 مدال قهرمانی ورزشی در موزه حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: موزه حرم مطهر رضوی نزدیک به 100 سال قدمت دارد و از پر بازدیدترین موزه‌های کشور است.

وی یکی از پربازدیدترین بخش‌های موزه آستان قدس رضوی را گنجینه مدال‌های قهرمانی ورزشکاران برشمرد و افزود: تا کنون 900 مدال ورزشی به این موزه اهدا شده است و نگین درخشان این مدال‌ها بازوبند جهان پهلوان تختی است که به ثبت ملی نیز رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی، خاطر نشان کرد: موزه جدیدی نیز با وسعت 80 هزار متر مربع در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) در حال احداث است که قطعا بخشی از آن نیز برای نگهداری از گنجینه مدال‌های آتی ورزشکاران جوانان کشورمان در نظر گرفته خواهد شد.

امکانات ورزشی آستان قدس، منطبق با استانداردهای روز جهانی

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش نیز در این مراسم اظهار کرد: ما از نزدیک شاهد ظرفیت‌های بسیار بالای آستان قدس رضوی در حوزه ورزش هستیم و از همین رو اردوهای ملی می‌توانند از این ظرفیت عظیم که با استانداردهای جهانی روز دنیا ساخته شده است بهره‌مند شوند.

علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی تیم هندبال در شهر مشهد گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند قهرمانی ورزشکاران را ماندگارتر کند و مدال‌های آنها را به بهترین شکل نگهداری کرده  وبه نمایش عموم بگذارد، حرم مطهر رضوی است و ورزشکاران کشور نیز افتخار می کنند که مدالها و کاپ‌های ورزشی خود را به بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) اهدا کنند.

شایان ذکر است فضای این مراسم با گرداندن پرچم سبز رضوی متبرک شد و مسئولان موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی نیز از اعضای تیم‌های هندبال کشورمان با اهدای هدایای متبرک تقدیر کردند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: