مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی

«پویش نذر مادر» برای تامین 8 هزار لباس گرم کودکان نیازمند

1401/09/23 آذر

همزمان با دهه فاطمیه، بانوان ایرانی با مشارکت در پویش «نذر مادر» و به برکت نام حضرت رضا(ع)، 8 هزار لباس برای 8 هزار کودک نیازمند تهیه خواهند کرد.

این پویش به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برپا خواهد شد و 8 هزار روضه خانگی دهه در سراسر کشور در آن مشارکت خواهند کرد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این طرح گفت: با توجه به شناسایی 8 هزار روضه خانگی در سراسر کشور و ایجاد شبکه ارتباطی با برگزارکنندگان این روضه‌ها، بنیاد کرامت رضوی تلاش خواهد کرد در کنار حمایت معنوی از این مجالس، فعالیت‌های مشارکتی بانوان در حوزه مسائل اجتماعی را نیز تقویت کند و پویش «نذر مادر» برای تامین لباس گرم کودکان نیازمند یکی از این طرح‌ها است.

فاطمه دژبرد ادامه داد: برای تهیه این لباس‌ها از ظرفیت روضه‌های خانگی بهره گرفته خواهد شد تا در کنار پاسداشت آیین‌های عزاداری و برگزاری محافل سوگواری، فعالیت‌های اجتماعی بانوان در جامعه نیز تقویت شود.

به گفته مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، برگزاری دوره‌های جهاد تبیین برای بانوان نیز یکی دیگر از طرح‌های اجرایی شده به همت این مرکز است و فعالان فرهنگی، مبلغان و افرادی که می‌توانند برای جامعه مخاطب اثرگذار باشند، مخاطب این دوره هستند.

وی بررسی مسائل روز، شبهات و موضوعات مرتبط با زنان را از محورهای محتوایی این دوره‌ها برشمرد و گفت: این جلسات برای بانوان مشهدی به صورت حضوری و برای بانوان دیگر شهرها به صورت وبینار برگزار می شود و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، به عنوان مبلغ در روضه‌های خانگی سراسر کشور حضور می‌یاند و به سوالات و شبهات عموم بانوان پاسخ خواهند داد.

وی همچنین گفت: در کنار برپایی پویش نذر مادر، از ظرفیت روضه‌های خانگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجتماع فاطمیون نیز بهره خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد با تبیین اهمیت برپایی این سوگواری بانوان، از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده کنیم.

به گفته دژبرد، دبیرخانه‌های خدمت رضوی در سراسر کشور نیز در تعامل با مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، ارتباط با محافل و مجالس روضه خانگی را دنبال خواهند کرد تا پویش «نذر مادر» و اجتماع عزاداری فاطیمون در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) باشکوه بیشتری برگزار شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: