ارائه خدمات باکیفیت ورزشی به عموم مردم، دستاورد تفاهم با «ایفمارک»

1401/09/03 آذر

اکنون که امکانات موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی در اختیار عموم مردم است، در سایه تفاهم تربیت بدنی آستان قدس رضوی با «ایفمارک به عنوان تنها نماینده رسمی پزشکی ورزشی فیفا در ایران، می‌توان خدمات آن را فراتر از ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، به عموم مردم هم تسری داد.

اگر شما هم لحظات خاطره انگیزی از حضور در ورزشگاه مجهز و باشکوه امام رضا(ع) داشته باشید، در فضای سرپوشیده یا زمین چمن های باکیفیت آستان  پا به توپ شده یا حداقل یکبار از زیرساخت های تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی بازدید کرده باشید، حتما درباره راهکارهای استفاده مطلوب و ارتقای بهره وری این امکانات اندیشیده اید و یقیناً برایتان این سوال مطرح شده که آیا این ظرفیت های بزرگ، کارآمد و موثر قرار است با کاربری محدود، فقط در خدمت اقشار خاصی باشد؟
پاسخ به این سوال با یک «نه» بزرگ آغاز می شود. اجرای طرح ارائه خدمات ورزشی به کودکان، نوجوانان و جوانان حاشیه شهر مشهد، تنها یکی از مصادیقی است که نشان از دراختیارگیری امکانات تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی برای اقشار محروم دارد و اکنون، پس از اجرای موفقیت آمیز آن طرح و استمرار آن، مدیر تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی خبر از آغاز یک رویداد بزرگ دیگر داده است.

«ایفمارک» برای ارائه خدمات بهتر
با پایان یافتن نمایشگاه ملی ایفمارک در تهران و گزارش استقبال از یکی از شاخص ترین غرفه های این نمایشگاه یعنی  موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی، علیرضا تاج فیروز در گفت و گوی خود ضمن معرفی کلینیک پزشکی ‌ورزشی و فیزیوتراپی ایرانمال با اسم اختصاری «ایفمارک، بزرگترین و مجهز ترین درمانگاه پزشکی ورزشی ایران» می افزاید: این درمانگاه که دارای بخش های پزشکی ورزشی، فیزیوتراپی، کلینیک های تخصصی، تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزشی، آب درمانی و ریکاوری تیم های ورزشی است، به این دلیل موردتوجه مجموعه ورزشی بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت که میتوان در سایه تعامل و تفاهم با این مجموعه، خدمات آن را فراتر از ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه ای، به عموم مردم هم تسری داد زیرا درحال حاضر، امکانات موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی در اختیار عموم مردم است و با اجرای طرح های مبتنی بر ارائه خدمات رایگان به محرومان و خانواده های کم برخوردار حاشیه شهر، تفاهم با ایفمارک می تواند کیفیت این خدمات را به طور محسوسی ارتقا دهد.

ورزشکاران ملی پوش در راه مشهد
اهمیت تفاهمنامه ای که اخیراً میان بنیاد کرامت رضوی و ایفمارک منعقد شده، زمانی شاخص تر می شود که بدانیم موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در سایه این تفاهم، نمایندگی شرق کشور را هم در اختیار گرفته و با توجه به محدودیت هایی که برای نمایندگی غرب وجود دارد، میتوان امیدوار بود که اقبال عمومی برای استفاده ورزشکاران حرفه ای کشور از امکانات مجموعه های ورزشی بنیاد کرامت رضوی بیشتر هم باشد. علیرضا تاج فیروز در این باره تصریح می کند که ایفمارک، تنها نماینده رسمی پزشکی ورزشی فیفا در ایران است و به این ترتیب، تیم های فوتبال از دسته های مختلف گرفته تا لیگ برتر، باید حتما پیش از ورود به زمین و پا به توپ شدن، ساختار قامتی و پزشکی بدن خود را به استانداردهای ویژه ایفمارک و وارسی پزشکی بسپارند و تاییدیه آن را اخذ کنند. از این بابت، تفاهمنامه اخیر می تواند زمینه را به نحوی رقم بزند که ملی پوشان و ورزشکاران حرفه ای کشور برای اخذ تاییدیه ایفمارک، راهی مشهد شوند.
وی می افزاید: علاوه بر این، ایفمارک یکسری دوره های آموزشی هم به لحاظ رفتاری و روانشناختی برای ورزشکاران برگزار می کند که در سایه آن، وکالت خاص برای برگزاری این دوره ها هم به موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی اختصاص می یابد. مطابق این تفاهمنامه، در بخش اول قرار است تا پایان سال، دوره های آموزشی را برگزار کنیم و پس از آن، از ظرفیت مجموعه پایش سلامت ورزشکاران و ارائه خدمات ثانویه تخصیص خواهد یافت.
برای درک بهتر از اینکه ایفمارک چه مجموعه ای است و چه خدماتی ارائه می دهد، کافی است مروری گذرا بر پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی www.ifmark.net مراجعه کنید.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: