معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی مطرح کرد:

مشارکت بنیاد کرامت رضوی در تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت

1401/08/15 آبان

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به خطر کاهش جمعیت و ضرورت افزایش آگاهی اجتماعی در این زمینه گفت: قرارگاه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی با همکاری دانشگاه‌ها و کارشناسان، تلاش خود برای تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت در راستای آگاه‌سازی عمومی در جامعه آغاز کرده است.

به همت بنیاد کرامت رضوی، دوره آموزشی «ایران جوان» با محوریت تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت ویژه دغدغه مندان این حوزه طی روزهای 5 و 6 آبان ماه در مشهد مقدس و به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

در این همایش دوروزه اساتید نام‎آشنای کشوری همچون پروفسور محمد اسماعیل اکبری، دکتر محمد احمدیان، دکتر امیرحسین بانکی پور، حجج‌اسلام محمدمسلم وافی، مجید فولادی، محمدتقی شفیعی و دکتر سحر منصوری حضور داشتند.

جعفر رئیسیان‎زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اهداف برگزای این دوره اظهار کرد: خانواده و جمعیت از جمله حوزه‌هایی است که توسعه یا انحطاط یک جامعه را تعیین می‌کند و بر همین اساس باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

رئیسیان افزود: از سوی دیگر، با توجه به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ناظر بر کنش‎گری مؤثر جوانان در نظام توسعه و تعالی کشور است، اهمیت خانواده و فرزندآوری اهمیت دوچندان پیدا می‌کند زیرا جوانانی که در چهل سال دوم انقلاب، عهده‌دار مسئولیت‌های مهم و کلیدی خواهند شد، شاید امروزه هنوز به دنیا نیامده باشند و سیاست‌های افزایش جمعیت باید این عناصر مخلص و تأثیرگذار را به جامعه تحویل دهد.

وی افزود: بر همین اساس، قرارگاه جوانی جمعیت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با مشارکت سه دانشگاه شاخص مشهد یعنی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محتوای علمی، فرهنگی و آموزشی خود را در قالب برگزاری دو همایش تخصصی با محوریت جوانی جمعیت ارائه و با همکاری مؤسسه اندیشه کوثر، آن را مبتنی بر هفت کارگاه تخصصی سازمان‌دهی کرده است.

رئیسیان‌زاده خاطرنشان کرد: حقیقت این است که نه‌فقط عموم جامعه بلکه حتی قشر تحصیل‌کرده و نخبگان ما هم از خطرات کاهش جمعیت و ضرورت تقویت فرزندآوری آگاه نیستند و به همین دلیل تلاش داریم با برگزاری این دوره‌ها، تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده و فرزندآوری را به‌نحوی‌که در میان دغدغه‌مندان ایران و انقلاب حساسیت ایجاد کند، بررسی و تبیین کنیم.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: