حمایت کریمانه از محرومان همزمان با ولادت کریم اهل بیت(ع) از برپایی سفره‌های افطار تا توزیع 25 هزار بسته معیشتی

1401/01/28 فروردین

همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، بنیاد کرامت رضوی طرح کریمانه «امام رئوف» برای حمایت از محرومان حاشیه شهر مشهد را آغاز کرد.

در ماه مبارک رمضان امسال نیز به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی و خادمیاران فعال کانون‌های خدمت و با مشارکت مجموعه‌های خدمت‌رسان در حرم مطهر رضوی، چند ویژه‌برنامه با محوریت دستگیری از اقشار کم برخوردار شناسایی شده، تدارک دیده شده که از امروز آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت. 

توزیع روزانه 2000 وعده غذای گرم و نان صلواتی
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی جزئیات یکی از این برنامه‌ها را تشریح کرد و گفت: مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با کمک خادمیاران رضوی و پشتیبانی معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی، روزانه دو هزار وعده غذای گرم را برای برپایی سفره‌های افطاری ساده مساجد و مجموعه‌های مردمی مناطق کم برخوردار شهر مشهد طبخ و توزیع می‌کند. 
به گفته جعفر رئیسیان زاده، علاوه بر توزیع غذای گرم، طرح پخت و توزیع نان صلواتی در چند نانوایی حاشیه شهر نیز اجرایی شده تا نان تازه سفره افطار ساکنان این منطقه تأمین شود.

25 هزار بسته معیشتی برای محرومان
وی همچنین با اشاره به سه ویژه برنامه تدارک دیده شده به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: به مناسبت این روز فرخنده، 25 هزار بسته معیشتی با مشارکت تشکل‌های جهادی و مردمی نظیر مساجد و حسینیه‌ها در حال تهیه و آماده‌سازی است و توسط همین گروه‌ها بین محرومین توزیع خواهد شد. 
به گفته او، هر یک از این بسته‌ها شامل 9 قلم مواد غذایی اساسی از جمله برنج، روغن، چای، پنیر، خرما، جو پرک و ماسک است.   

نحوه مشارکت تشکل‌های مردمی
رئیسیان زاده با اشاره به شیوه مشارکت تشکل‌های مردمی در این طرح گفت: هر یک از مجموعه‌های شناسایی شده، پس از ثبت نام در سامانه‌ معرفی شده و پرداخت سهم مشارکت معادل 100 هزار تومان، حواله بسته‌های منطقه خود را دریافت و در تاریخی که مشخص می‌شود، برای تحویل گرفتن بسته‌ها و توزیع آن بین محرومان شناسایی شده مراجعه می‌کنند. اجرای این طرح از 26 فروردین در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و تعدادی از روستاهای موقوفه دار اطراف شهر آغاز شده و تا پایان شب‌های قدر ادامه خواهد یافت. 

20 هزار بسته افطاری سبک 
وی با تشریح جزئیات یکی دیگر از طرح‌های حمایتی این معاونت به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) گفت: همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) 20 هزار بسته افطاری سبک شامل پنیر، خرما، شیر به همراه نان در برخی از مساجد و مجموعه‌های کم بضاعت شهر مشهد توزیع خواهد شد و علاوه بر آن، جمعی از اقشار آسیب پذیر و کارگران روزمزد سطح شهر مشهد، علاوه بر شرکت در یک ویژه‌برنامه فرهنگی در حرم مطهر رضوی، مهمان سفره افطار حرم امام هشتم(ع) هستند و هدایایی حمایتی نیز به آن‌ها تقدیم خواهد شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: