طرح توسعه زائرسرای رضوی افتتاح و مجموع تخت‌های این زائرسرا از ۱۵۰۰ به ۲۰۰۰ تخت افزایش یافت.

آغاز به کار سامانه ملی پذیرش زائرسرا و زائرشهر رضوی با شماره ملی 1460

1400/12/21 اسفند

ر این مراسم که همزمان با اعیاد شعبانیه، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برگزار شد، ۴ بلوک جدید زائرسرای رضوی با صرف 280 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و 500 تخت به ظرفیت این زائرسرا افزوده شد. زائرسرای رضوی که در بلوار چمن و در نزدیکی حرم مطهر […]

ر این مراسم که همزمان با اعیاد شعبانیه، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس و مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برگزار شد، ۴ بلوک جدید زائرسرای رضوی با صرف 280 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و 500 تخت به ظرفیت این زائرسرا افزوده شد. 
زائرسرای رضوی که در بلوار چمن و در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است، دارای ظرفیت مناسبی برای اسکان ارزان است و گروه‌هایی همچون زائران کم‌برخوردار نیز به صورت رایگان از خدمات این مرکز رفاهی بهره‌مند می‌شوند. 


سامانه ملی 1460 آغاز به کار کرد
همچنین در این مراسم سامانه ملی پذیرش زائرسرا و زائرشهر رضوی با شماره ملی 1460،به عنوان راه ارتباطی تمامی مشتاقان زیارت از نقاط مختلف کشور با این دومجموعه رونمایی شد تا امکان پیگیری و دریافت خدمات برای عموم فراهم باشد. 


280 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز فاز دوم 
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم زائرسرای رضوی اظهار کرد: تاکنون ۱۲ بلوک زائرسرای رضوی با ظرفیت پذیرایی ۱۵۰۰ تخت در اختیار زائران قرار داشت که از امروز با افتتاح ۴ بلوک جدید، در مجموع با دو هزار تخت در خدمت زائران حضرت رضا(ع) خواهیم بود.‌ 
محمدحسین استادآقا افزود: 4 بلوک جدید زائر سرای رضوی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال احداث و با بودجه 30 میلیارد ریالی تجهیز شده و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت میزبانی از زائران افزایش یافته است. 


۵۵۰۰ تخت زائرسرا و زائرشهر برای میزبانی از زائران 
استادآقا ادامه داد: در نوروز 1401 و پس از پشت سر گذاشتن دو سال کرونایی آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای حضور گسترده زائران حضرت رضا(ع) افزایش داده است و به همین منظور، بنیاد کرامت رضوی نیز علاوه بر توسعه زائرسرای رضوی، در زائر شهر رضوی با ۳۵۰۰ تخت نیز میزبان زائران خواهد بود و همه زائران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ملی۱۴۶۰ بدون پیش شماره از ظرفیت این دو مجموعه استفاده نمایند.
وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، هم اکنون این دو مجموعه در خدمت زائران کم بضاعت و همه زائرانی است که از سراسر کشور قصد سفر به مشهد مقدس و زیارت بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) را داشته باشند.  


امکانات رفاهی سوئیت‌های تکمیل شده
فاز دوم زائرسرای رضوی در قالب احداث 4 بلوک 13، 14، 15 و 16 به بهره‌برداری رسیده است و زیربنای هر بلوک 1400 متر مربع و شامل 25 سوئیت است. در مجموع این فاز زائرسرا بالغ بر 5600 متر مربع مساحت داشته و شامل 100 سوئیت و 500 تخت است. در ساخت این بلوک‌ها از مصالح به‌روز ساختمانی نظیر پنجره‌های دوجداره، نمای تلفیقی از اسلامی و کتبیه‌ای، درب‌های ورودی برقی و همچنین امکانات و تجهیزات اعلام و اطفاء حریق است. همچنین این سوئیت‌ها به تمامی امکانات رفاهی و اقامتی از جمله تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مجهز است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق:

2 نظر برای “آغاز به کار سامانه ملی پذیرش زائرسرا و زائرشهر رضوی با شماره ملی 1460

  • قاسم محمدی

    سلام
    برای رزو زائر سرای از کجا یا سایتی اقدام کنیم. هزینه اش برای ۴ الی ۱۵ نفر چقدر است؟ با تشکر

  • سید

    متاسفانه کادر زائر سرا بی نظم هستند برای یک کارت ملی که برای تحویل ویلچر داده بودم از ساعت ۱۱صبح تا ۳ بعدظهر دنبال کارات ملی بودند ما مجبور شدیم برای یک بی نظمی که تو مجموعه بود از زیارت جا بمونیم و متاسفانه دیگه مثل سابق تمیز نیست و امکانات زیادی نداره برای ثبت نام دوماه قبل زائر سرا زدیم بعد تماس گرفتند گفتند باید برید زائر شهر حتي تو سایت هم مشکل دارند