تشریح عملکرد 9 ماهه مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی

از توسعه خدمات ورزشی در حاشیه شهر تا میزبانی از اردوی تیم‌های ملی

1400/10/26 دی

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمات به خانواده بزرگ رضوی، ارتقای ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد، ارائه خدمات به تیم‌های حرفه‌ای ورزشی و توسعه فرهنگ رضوی در سطح ورزش کشور را به عنوان اهداف محوری این مؤسسه ورزشی تشریح کرد.

پیرو سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، ارتقاء سلامت جسم و روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از جمله مهم‌ترین مأموریت‌های تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی است. 


همچنین ارتقای ارائه خدمات به مناطق محروم، ارائه برنامه‌های متنوع جهت غنی‌سازی اوقات فراغت و نیز اشاعه فرهنگ رضوی در سطح ورزش کشور در شمار رویکردهای تعریف شده برای این مؤسسه است تا به این وسیله دامنه ارائه خدمات ورزشی، شامل حال طیف جدیدی از مخاطبان شود.

توسعه جغرافیای خدمت 
مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی ارائه خدمت این موسسه به مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد را دغدغه مهم تولیت آستان قدس رضوی عنوان و اظهار می‌کند: برنامه‌های متنوعی را در قالب ارائه خدمات به ساکنان حاشیه شهر مشهد به اجرا گذاشته‌ایم که طی 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 50 هزار نفر ساعت از بسته خدمات تعریف شده و مجموعه‌های آبی و ورزشی مؤسسه استفاده کرده‌اند. 

پیوست فرهنگی فعالیت‌های ورزشی
او به پیوست فرهنگی این برنامه‌های نیز اشاره و تصریح می‌کند: مخاطبان ما ضمن استفاده از برنامه‌ها و فضاهای سرگرمی و ورزشی، از آموزه‌های اخلاقی و تربیتی برگرفته از فرهنگ رضوی بهره‌مند شدند. 

پروژه‌های در دست اقدام در حاشیه شهر مشهد
علیرضا تاج‌فیروز به مصادیق پروژه‌های در دست اقدام در حاشیه شهر مشهد هم اشاره و اظهار می‌کند: احداث گود کشتی و تعدادی زمین روباز ورزشی برای رشته‌های بسکتبال، والیبال و فوتبال در بلوار توس و احداث زمین‌های روباز ورزشی در کنار مجموعه آبی منطقه شهرک شهید رجایی، نمونه‌ای از فعالیت‌های عمرانی این مؤسسه جهت توسعه اماکن ورزشی با هدف استفاده عمومی هستند که تلاش داریم تا پیش از اتمام امسال به بهر‌ه‌برداری برسند.  


خدمات به تیم‌های حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ رضوی
تاج‌فیروز ارائه خدمات به تیم‌های حرفه‌ای ورزشی را یکی دیگر از اهداف این موسسه برمی‌شمرد و می‌گوید: برای تحقق این هدف، طی یکسال گذشته ضمن رایزنی با فدراسیون‌های مختلف ورزشی، تفاهم نامه‌هایی امضا کردیم تا برای ترویج فرهنگ رضوی در حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای ورزش، گام‌هایی برداشته شود. اگرچه که به گفته او، به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، تحقق کامل این تفاهم‌نامه‌ها هنوز میسر نشده و تلاش می‌شود این مهم تا پایان سال حاصل شود.

ثبت مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در تقویم فدراسیون جهانی 
با این حال آن‌طور که مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی اعلام می‌کند، ارائه خدمت در این سطح، معطل اجرایی شدن کامل تفاهم‌نامه‌ها نبوده و اقدامات مهمی انجام شده است، از جمله: توزیع بسته‌های ورزشی با مشارکت فدراسیون ورزش‌های همگانی در 8 استان کم برخوردار کشور، برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) به میزبانی مشهد و ثبت این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی با رویکرد تداوم برگزاری هرساله این رقابت‌ها، برگزاری رقابت‌های ملی دوومیدانی بانوان با مدیریت خود بانوان و رعایت کامل شعائر دینی. 


ارائه خدمات متعدد به تیم فوتبال لیگ برتری استان
وی با تشریح حمایت‌های صورت گرفته از تیم‌های حرفه‌ای در سطح استان نیز اظهار می‌کند: یکی از مهم‌ترین اقدامات موسسه در این حوزه، حمایت تمام قد از تیم فوتبال پدیده بوده و در این راستا زمین تمرینی مؤسسه، که دارای استانداردهای ملی و کیفیت بالاتر از زمین‌های مسابقه لیگ برتر است را در اختیار بازیکنان قرار دادیم. 


تاج‌فیروز می‌افزاید: استفاده از مجموعه‌های آبی، در اختیار گذاشتن بهترین سالن بدنسازی کشور و حتی استفاده از خوابگاه‌های مجموعه برای بازیکنان شهرستانی، برخی دیگر از خدمات مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی به این تیم فوتبال بوده که ارائه چنین بسته کامل خدمات ورزشی به یک تیم لیگ برتری در سطح کشور بی‌نظیر است. 


مدیر عامل این موسسه، همچنین با اشاره به مشکلات مالی این تیم و بدهکاری‌های معوق آن اظهار می‌کند: با وجود رویکرد حمایتی موسسه تربیت آستان قدس رضوی از تیم پدیده، اما این تیم هنوز بدهی‌های سال گذشته خود به موسسه را تعیین تکلیف نکرده است.

میزبانی از اردوی تیم‌های ملی سایر رشته‌ها
تاج‌فیروز به خدمات ارائه شده توسط این موسسه به سایر تیم‌های حرفه‌ای سراسر کشور هم اشاره می‌کند و می‌گوید: برگزاری اردوهای تیم ملی بسکتبال و جودوی ناشنوایان و تیم ملی کوراش از جمله این خدمات بوده است.  

توسعه فرهنگ ورزش در بین خانواده کارکنان آستان قدس
یکی دیگر از اهداف موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمت به خانواده بزرگ رضوی و توسعه فرهنگ ورزش در بین خانواده کارکنان آستان قدس رضوی است. 


تاج‌فیروز در این باره می‌گوید: ارائه خدمات به خانواده بزرگ رضوی شامل کارکنان آستان قدس رضوی و خادمان بارگاه رضوی به همراه خانواده‌هایشان با تخفیفات مناسب، یکی دیگر از اهداف ما بوده که در این خصوص، طی 9 ماهه نخست امسال حدود 100 محتوای ورزشی تولید شد و از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده آستان قدس رضوی قرار گرفت تا بتوانند در دوران قرنطینه‌های کرونایی برنامه ورزشی مناسب را در محیط خانه داشته باشند. 


به گفته او، برگزاری دوره‌های آنلاین، تولید و ارسال پوسترهای ورزشی برای کارکنان، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، جشنواره‌ها و مسابقات متنوع ورزشی از جمله والیبال و فوتسال، از دیگر برنامه‌هایی بوده که در راستای خدمت رسانی به این گروه از مخاطبان اجرا شده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: