خدمت جهادی بنیاد کرامت رضوی در چهار روستای محروم مشهد

1400/10/11 دی

بنیاد کرامت رضوی، اردوی جهادی دو روزه در چهار روستای محروم منطقه رضویه مشهد برگزار شد.

بار دیگر با هم‌ سویی و هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف بنیاد کرامت رضوی، باب خدمت‌گزاری و دستگیری از اقشار کم‌بضاعت باز شد و خادمان و خادمیاران رضوی برای رفع برخی از مشکلات اجتماعی وارد میدان شدند.
این اردوی جهادی توسط مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برنامه‌ریزی شد و خادمان و خادمیاران در روزهای پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم دی‌ماه با حضور در روستاهای حسن آباد، ماشوله، تیمورآباد و نصرآباد، از توابع بخش رضویه، خدمات متعددی در زمینه‌های سلامت، فرهنگی، تبلیغی، ورزشی و همچنین کمک‌های معیشتی ارائه کردند.

حضور متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی
برای ارائه خدمات درمانی در این حرکت جهادی، جمعی از نیروهای متخصص رشته‌های مختلف پزشکی از جمله دندانپزشکی، مامایی، جراحی، داروسازی و پرستاری در خدمت بیماران و مراجعه‌کنندگان بودند. برای خدمت‌رسانی بهتر در زمینه دندانپزشکی نیز سه دستگاه اتوبوس دندانپزشکی آستان قدس رضوی طی این اردوی دو روز در اختیار متخصصان و بیماران قرار داشت.
مسابقات ورزشی برای جوانان و جلسات مشاوره برای خانواده‌ها
همچنین به منظور ایجاد شادابی و نشاط بین اهالی این روستاها، و استعدادیابی در بین جوانان این منطقه، با حضور چند تن از مربیان مؤسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی مسابقات سرگرمی و ورزشی فردی و همگانی برگزار شد. همچنین مشاوران مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی و مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برای ارائه خدمات مشاوره به جوانان و خانواده‌ها در این اردو حضور داشتند.  

برپایی هیئت عزاداری دهه فاطمیه
در کنار این خدمات، با توجه به همزمانی برگزاری این اردوی جهادی با ایام سوگواری دهه فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، جمعی از مبلغین دینی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با برپایی هیئت و برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی و در خدمت اهالی این روستاها بودند در مراسم عزاداری پنجشنبه، 700 نفر از اهالی چهار روستای تحت پوشش این اردوی جهادی با غذای گرم اطعام شدند.


روز جمعه، دهم دی‌ماه نیز 6 تن از خادمان کشیک ششم دربانان بارگاه منور ثامن الحجج(ع) با حضور در این منطقه و بازدید از منازل چند خانواده روستایی، با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند. این خادمان با اجرای مراسم معنوی و توزیع بسته‌های معیشتی و متبرکات رضوی، عطر و بوی صحن و سرای حضرت رضا(ع) را به روستاهای بخش رضویه مشهد بردند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: