موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی؛

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی برگزار می‌شود

1400/10/07 دی

مدیر عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی با محوریت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در مشهد خبر داد.

علیرضا تاج فیروز در گفت‌وگو با آستان نیوز، با اعلام این خبر افزود: این مسابقات ویژه رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار سراسر کشور است که در رشته‌های مختلف ورزشی به خصوص حول محور بازی‌های بومی- محلی به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این که مرحله نهایی این مسابقات سال آینده همزمان با ایام دهه کرامت در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد، افزود: سعی کرده‌ایم این مسابقات با محوریت بازی‌های بومی- محلی همچون هفت سنگ انفرادی، لی لی مرحله‌ای، دال پلان، طناب زنی و غیره باشد. همچنین رقابت‌هایی در رشته‌های تیمی همچون والیبال، فوتسال و دارت که اقبال بیشتری دارد هم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در مناطق محروم شهرها و احیای فرهنگ رضوی انجام می‌شود، اظهار کرد: در نظر داریم این  نشاط اجتماعی یک‌هفته‌ای نباشد و مسابقات به صورت مداوم در طول سال انجام شود که در نهایت مرحله نهایی آن به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: