کلینیک مشاوره ویژه زوجین جوان راه‌اندازی شد

1400/10/04 دی

با مشارکت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، کلینیک مشاوره ویژه زوجین جوان و خانواده‌های کارکنان بنیاد کرامت رضوی در محل دبیرخانه طرح ملی «زندگی به سبک رضوی» راه‌اندازی شد.

فاطمه دژبرد رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اعلام این خبر به نحوه شکل‌گیری این طرح مشارکتی اشاره و ابراز کرد: از ابتدای سال 99 طی تفاهمی با مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین جوان عضو طرح «زندگی به سبک رضوی» به‌صورت رایگان در محل زائرسرای رضوی در حال انجام بود.


وی با اشاره به اینکه با شدت گرفتن موج‌های کرونایی در طول سال 99 و تعطیلی موقت زائرسرای رضوی، امکان ادامه اجرای این طرح میسر نبود، افزود: برای تداوم ارائه خدمات مشاوره‌ای به مخاطبان طرح، در تفاهم‌نامه دیگری میان مرکز امور بانوان، مرکز جامع مشاوره و مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی مقرر شد در قالب راه‌اندازی یک کلینیک مشاوره در دبیرخانه طرح ملی «زندگی به سبک رضوی» واقع در ساختمان سردار شهید سلیمانی در مؤسسه تربیت بدنی، نومزدوجین و خانواده‌ کارکنان بنیاد کرامت رضوی روزهای دوشنبه و چهارشنبه به‌صورت رایگان از خدمات کارشناسان حوزه مشاوره بهره‌مند شوند.  


دژبرد با اعلام اینکه در حال حاضر 49 هزار زوج از اقصی نقاط کشور مخاطب طرح ملی «زندگی به سبک رضوی» هستند، بیان کرد: در این کلینیک قرار است کارشناسان و اساتید مرکز جامع مشاوره در رابطه با مسائل مرتبط با زندگی مشترک زوجین از جمله چالش‌های پیش روی خانواده، زوج درمانی، فرزندپروری و… به ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای بپردازند.  


وی افزود: خدمات مشاوره به هر دو صورت حضوری برای مجاورین و تلفنی ویژه زائرین پیش بینی شده است. برای هر یک از زوجین نیز سه جلسه مشاوره رایگان در نظر گرفته شده و در صورت نیاز به ادامه دریافت مشاوره‌های خانوادگی به مرکز تخصصی مشاوره آستان مهر راهنمایی می‌شوند تا مشکل آن‌ها با دریافت خدمات تخصصی‎تر به صورت نیم بها مرتفع شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: