پذیرایی کریمانه خادمان بارگاه رضوی از همشهریان محروم در شب یلدا

1400/10/01 دی

همزمان با شب یلدا، کشیک ششم دربانان حرم مطهر رضوی با مشارکت مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، از ۷۰۰ خانواده کم بضاعت مشهدی با توزیع غذای گرم و بسته‌های هدایای یلدایی پذیرایی کردند.

در ایام سوگواری بانو حضرت فاطمه زهرا(س)، جمعی از خادمان کشیک دربانان بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در توفیق خدمتی دیگر به بهانه طولانی ترین شب سال، برگرفته از شورومعرفت امام رضایی و احساس مسئولیت خود نسبت به همشهریان گرفتارشان، نسبت به تهیه و توزیع غذای گرم، بسته‎‌های معیشتی و تدارکات یلدایی اقدام کردند.
محمدرضا آقایی سرکشیک ششم دربانان در رابطه با کیفیت اجرای این برنامه گفت: همزمان با شب یلدا و به نام با برکت امّ الائمه، حضرت فاطمه(س)، خادمان کشیک ششم دربانان دست به طبخ و توزیع یک هزار و 700 پرس غذای گرم بین 700 خانواده کم برخوردار مشهدی زدند.
وی افزود: در کنار توزیع غذای گرم، 700 بسته معیشتی، بسته‌هایی شامل میوه، آجیل، شیرینی، کارت هدیه به ارزش 300 هزار تومان، نبات متبرک هدیه اداده شد. هر بسته معیشتی اهدایی شامل کیسه برنج، ماکارونی، گوشت قرمز، حبوبات، روغن، رب و… به ارزش 400 هزار تومان بود.
این خادم حرم مطهر رضوی با بیان اینکه غیر از اقلام غذایی، بن خرید چادر به ارزش 60 میلیون تومان توسط بنیاد کرامت رضوی به این خانواده‌ها اهدا شده است، اظهار کرد: بسته به نیاز خانواده‌ها، اهدای قرآن کریم و لباسِ مناسب نوعروس و دامادها، پرداخت معوقات قبوض و اجاره منزل نیز انجام شده است.
وی با اشاره به خانواده‌های هدف این طرح کریمانه گفت: هدایا توسط دربانان در قامت لباس خدمت درب منزل گروه‌های مختلفی از جمله 45 دختر بی سرپرست مؤسسه خیریه عمید صفوی، 60 خانواده سادات نیازمند برده شد و با رعایت کرامت آن‌ها به دست‌شان رسید.
گفتنی است، کشیک ششم دربانان حرم مطهر پیش از این مناسبت نیز در طول دو سال کرونایی، به اشکال مختلف از جمله سه مرحله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در صحن و سرای رضوی، توزیع 124 هزار نان رایگان در سطح شهر مشهد، طبخ و توزیع غذای گرم بین پرستاران و خدمه درمانی بیمارستان‌ها، در خدمت همشهریان خود بودند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: