آزادی 10 بانوی نیازمند با اجرای پویش نذر امام

1400/08/11 آبان

آغاز اجرای طرح حمایتی نذر امام تاکنون، 10 نفر از زنان و مادران دربند از سراسر کشور که به دلیل محکومیت مالی در زندان بودند، آزاد شدند.

فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: به همت بنیاد کرامت رضوی، از آغاز اجرای طرح حمایتی نذر امام تاکنون، 10 نفر از زنان و مادران دربند از سراسر کشور که به دلیل محکومیت مالی در زندان بودند، آزاد شدند.

وی دراین‌باره بیان کرد: در قالب این طرح که از دهه آخر ماه صفر و در راستای عمل به شعار «همه خادم‌الرضاییم» اجرایی شد، خادمان حضرت رضا (ع) در کانون‌های خدمت رضوی پای‌کار آمدند و با مشارکت مردم برای رهایی مادران زندانی تلاش کردند.

سفر زیارتی 3 روزه و تداوم یک‌ساله حمایت‌ها

دژبرد ادامه داد: پس از آزادی این زندانیان، هر بانوی آزاده شده به همراه خانواده برای یک سفر زیارتی 3 روزه به مشهدالرضا (ع) دعوت می‌شود و ضمن تجدیدعهد با حضرت رضا (ع)، با حس و حالی معنوی به خانه و زندگی خود بازمی‌گردند.

البته به گفته دژبرد، حمایت از این بانوان به همین‌جا ختم نمی‌شود و کانون‌های خدمت رضوی بانوان و خانواده تا یک سال ارتباطشان با این خانواده‌ها را حفظ خواهند کرد و برای شناسایی و حل مشکلات زندگی آن‌ها، در کنارشان خواهند بود.

پایش دقیق پرونده محکومان

دژبرد به انجام دقیق پایش پرونده‌های این محکومان هم اشاره و اظهار کرد: اکثر بانوان زندانی در کشورمان، نه به خاطر بزهکاری و ارتکاب به جرائم، بلکه به دلیل عدم آگاهی و غفلت نسبت به پیچیدگی‌های‌ فعالیت در حوزه اجتماعی دچار مشکل شده و حالا پشت میله‌های زندان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر امام برای آزادی این بانوان افزود: نگاه و رویکرد بنیاد کرامت رضوی در اجرای این طرح، بیش از آنکه جذب کمک‌های نقدی باشد، جلب رضایت از شاکیان و همراه کردن نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این کار، به برکت نام حضرت رضا (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: حدود سه درصد از کل زندانیان کشور بانوان هستند و اگرچه این رقم، نسبت به آمار جهانی بسیار پایین‌ است، اما با توجه به فرهنگ و سبک زندگی ما و جایگاه زن و مادر در خانواده‌ها، وجود حتی یک مادر دربند زندان، ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که نقش مادر در کانون خانواده، نقشی کلیدی است و فقدان او سبب بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های دیگری برای خانواده و حتی جامعه خواهد شد.

استمرار طرح تا پایان سال

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نهادها و مؤسسات خیریه برای تسریع و تقویت این حرکت، نیز گفت: طی تفاهم‌نامه‌ با ستاد دیه مقرر شد به میزان جلب مشارکت‌های مردمی و جذب نذورات و کمک‌های خیران، ستاد دیه نیز به همان میزان به گسترش این طرح کمک کند.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته با ستاد دیه، پویش نذر امام تا پایان سال جاری برای کمک به آزادی تعداد بیشتری از زنان معسر زندانی ادامه پیدا می‌کند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: