توزیع 15 هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند استان مازندران

1400/07/20 مهر

کانون خدمت بنیاد کرامت رضوی در استان مازندران و با مشارکت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، در مجموع 15 هزار و 500 بسته کمک معیشتی به نیت حضرت رضا(ع) بین خانوارهای بی‌بضاعت تحت پوشش کانون‌های خدمت رضوی در 22 شهرستان مازندران توزیع شد.

یکی از مصادیق نذر به نیت حضرت رضا(ع)، تهیه سبد معیشتی برای رفع نیاز محرومان و نیازمندان است. در همین راستا، مرحله دیگری از رزمایش کمک مؤمنانه در قالب پویش دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی با شعار «ایران کشور حضرت رضا(ع)»، امروز طی مراسمی با حضور مسئولان استانی در مصلی نماز جمعه شهرستان ساری به اجرا گذاشته شد. 

محمد اسماعیل امامزاده سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان مازنداران با تشریح این برنامه حمایتی گفت: همزمان با روز شهادت حضرت رضا(ع)، 15 هزار و 500 سبد اقلام معیشتی در مجموع به ارزش حدود 8 میلیارد تومان که به همت کانون خدمت رضوی استان مازندران و با مشارکت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز جمع‌آ‌وری خیرین تهیه شده، در 22 شهرستان‌ استان توزیع شد. 

وی در ادامه بیان کرد: طی مراسم امروز نیز 500 بسته کالای کمک معیشتی در شهرستان‌های ساری، نکاح و سیرغ توزیع شد. 

این مقام مسئول در کانون خدمت رضوی مازندران اضافه کرد: هر بسته حاوی 12 قلم کالای اساسی معیشتی شامل یک کیسه برنج، ماکارونی، انواع حبوبات، روغن، رب، چای، قند، شکر و یک بسته 50 تایی لوازم بهداشتی، به ارزش 500 هزار تومان توزیع شد.  

امامزاده با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز شیوع کرونا، طرح‌های کمک مؤمنانه هر سه ماه یکبار با کمک 450 کانون خدمت رضوی محلی در این استان به مرحله اجرا درمی‌آید، ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا به ارزش، 145هزار و 72 سبد کالا به ارزش 72 میلیارد و 685 میلیون تومان تهیه و توزیع شده است. 

در طول دو سال از آغاز شیوع کرونا، 321 هزار و 458 پرس غذای گرم به ارزش 4 میلیارد و 400 میلیون تومان، ذبح 874 رأس دام به ارزش 2 میلیارد و 153 میلیون تومان بین جامعه تحت پوشش کانون‌ها توزیع شد و 10 هزار و 76 بیمار توسط خادمیاران رضوی از خدمات پزشکی و ویزیت رایگان بهره‌مند شدند.  

احسان و نیکوکاری با شعار «همه خادم الرضائیم»

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در حاشیه اجرای این برنامه گفت: در آستانه هفته وحدت، شاهد احسان و نیکوکاری همشهریان نیکوکار در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با شعار «همه خادم الرضائیم» هستیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: این اقدام به همت دو مجموعه دفاتر کانون خادمیاران رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران انجام شد. 

وی تأکید کرد: صدقاتی که به دست نیازمندان می‎رسد، خدا دریافت می‌کند. شاد کردن دل خدا یعنی شاد کردن دل محرومان و نیازمندان و دل کودکانی که حسرت به دل و منتظر هستند. 

امام جمعه ساری ادامه داد: در مرحله جدید کمک مومنانه، شاهد انسان‌دوستی مردم این استان هستیم که با مشارکت در این حرکت خداپسندانه، از طرفی محبت ایمانی و وطنی خود رانشان دادند و از سوی دیگر، در مسیر عمل به دستور مقام معظم رهبری حرکت کردند.   

آیت الله محمدی لائینی با ابراز خشنودی از اجرای پویش «ایران خانه حضرت رضا(ع)» در این استان، خاطر نشان کرد: خداوند متعال را شکرگذاریم که در قالب این حرکت معنوی، ۱۵ هزار بسته معیشتی به دست خانوارهای کم بضاعت سراسر استان رسید. 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: