اطعام غدیر طبخ و توزیع یک‌میلیون وعده غذای متبرک رضوی در سراسر کشور

برپایی پویش “اطعام غدیر” و جلب مشارکت مردمی، یک میلیون وعده غذا را در سراسر کشور طبخ و توزیع شد

1400/05/08 مرداد

قائم مقام تولیت آستان قدس درباره فلسفه برگزاری این پویش گفت: عید غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است و بزرگداشت آن مورد تاکید بزرگان دینی ما بوده است. مالک رحمتی افزود: درباره جایگاه و اهمیت عید غدیر، همین بس که رهبر معظم انقلاب این عید را “عید الله‌اکبر” نامیده‌اند و زنده نگه داشتن آن را، زنده […]

قائم مقام تولیت آستان قدس درباره فلسفه برگزاری این پویش گفت: عید غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است و بزرگداشت آن مورد تاکید بزرگان دینی ما بوده است. 
مالک رحمتی افزود: درباره جایگاه و اهمیت عید غدیر، همین بس که رهبر معظم انقلاب این عید را “عید الله‌اکبر” نامیده‌اند و زنده نگه داشتن آن را، زنده نگه داشتن اسلام توصیف کرده‌اند. 
سنت حسنه اطعام غدیر 
قائم مقام تولیت آستان قدس تصریح کرد: یکی از سنت‌های حسنه عید سعید غدیر، اطعام مومنان و نیازمندان است که همه بزرگان و ائمه اطهار(ع) به آن اشاره داشته‌اند، از آن جمله، کلام نورانی امام رضا(ع) است که فرموده‌اند “هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیاء و صدیقین غذا داده باشد”. 
طبخ و توزیع یک میلیون وعده غذا در سراسر کشور
رحمتی افزود: بر همین مبنا، آستان قدس رضوی تلاش کرد برای بزرگداشت این عید، با جلب مشارکت مردم و برگزاری پویش اطعام غدیر، برای احیای این سنت حسنه گام بردارد.

وی ادامه داد: همزمان با روز عید سعید غدیر، با مشارکت حرم مطهر و بنیاد کرامت رضوی، خیران و کانون‌های خدمت رضوی و با تامین مالی صورت گرفته از محل نذورات، یک‌میلیون وعده غذایی متبرک رضوی طبخ و در سراسر کشور توزیع شد. 

توزیع غذای متبرک، از مشهد تا خوزستان 
قائم مقام تولیت آستان قدس افزود: از این تعداد، ۱۷۰هزار پرس غذا در شهر مشهد مقدس  ۱۲۵هزار پرس غذا در خوزستان ، ۲۰۰ هزار پرس غذا در تهران،۱۷۵هزار پرس در خراسان شمالی و بیش از ۳۳۰هزار پرس در دیگر نقاط کشور طبخ و‌ توزیع شد تا دیگر دلدادگان امام رئوف در سایر شهرها نیز از سفره پربرکت رضوی متنعم شوند. 
وی ادامه داد: با تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی بنیاد کرامت رضوی، امروز شهرستان‎های آبادان، شادگان، اهواز، شوشتر، کارون، هویزه، سوسنگرد، خرمشهر، دزفول، گتوند، مسجد سلیمان و بخش شعیبیه به طور ویژه از غذای متبرک و عیدانه رضوی بهره‌مند ‌شدند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: