شرح وظایف معاونت خدمات اجتماعی- مدیریت امور محرومین

  1. تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای خدمت رسانی به محرومین با مشارکت کانونهای خدمت رضوی و سایر گروه ها و مجموعه های داوطلب
  2. جمع آوری اطلاعات موجود در مورد محرومین مناطق اولویت‎‌دار از طریق دستگاه های موجود در سطح کشور
  3. استفاده حداکثری از توان موسسات خیریه و ظرفیت های مردمی در جهت ارائه خدمات به محرومین
  4. هماهنگی و نظارت بر ارائه خدمات مختلف به محرومین
  5. امدادرسانی در مشکلات ناشی از بروز حوادث و بحران های طبیعی و غیر طبیعی حسب نظر تولیت با بهره گیری از ظرفیت کانونهای خدمت رضوی
  6. تعریف پروژه های پیشرفت منطقه ای و اشتغال و کارآفرینی در نقاط هدف
  7. تدوین گزارشهای جامع از فعالیت‌های خدمت رسانی به محرومین و فوریت‌ها به صورت دوره ای
  8. برگزاری رویدادها و ایجاد بسترها و پلتفرم های حقیقی و مجازی جهت تسهیل خدمت رسانی به محرومین با بهره گیری از منابع مشارکت های مردمی
  9. برنامه ریزی، نظارت و اقدام در بهره گیری بهینه از موقوفات برای بهره مند ساختن محرومین

 

شرح وظایف معاونت خدمات اجتماعی- مدیریت امور زائرین

  1. تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای خدمت رسانی به زائرین ضعیف و نیازمند، با مشارکت کانونهای خدمت رضوی و سایر گروه ها و مجموعه های داوطلب
  2. جمع آوری اطلاعات موجود در مورد زائرین محروم و زائرین غیر ایرانی از طریق دستگاه های موجود در سطح کشور
  3. استفاده حداکثری از توان موسسات خیریه و ظرفیت های مردمی در جهت ارائه خدمات به زائرین
  4. هماهنگی و نظارت بر ارائه خدمات مختلف به زائرین محروم
  5. برنامه ریزی و اقدام برای حضور حداکثری زائرینی که به دلیل ضعف مالی امکان تشرف و زیارت حرم حضرت رضا(ع) را ندارند
  6. تسهیل فرآیند زیارت در مسیرهای زیارت و مرزها با اولویت مراسم اربعین حسینی و زائرین غیر ایرانی حضرت رضا (ع) با بهره‌گیری از خدمات موسسه موقوفه زائر
  7. تدوین گزارشهای جامع از فعالیت‌های خدمت رسانی به زائرین به صورت دوره ای
  8. برنامه ریزی، نظارت و اقدام در بهره گیری بهینه از موقوفات برای بهره مند ساختن زائرین تهیدست

 

شرح وظایف معاونت خدمات اجتماعی- مدیریت امور مجاورین

  1. تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای خدمت رسانی به مجاورین با اولویت محرومین با مشارکت کانونهای خدمت رضوی و سایر گروه ها و مجموعه های داوطلب
  2. جمع آوری اطلاعات موجود در مورد مجاورین محروم از طریق دستگاه های موجود در سطح کشور
  3. هماهنگی و نظارت بر ارائه خدمات مختلف به مجاورین محروم
  4. برنامه ریزی، نظارت و اقدام در بهره گیری بهینه از موقوفات برای بهره مند ساختن مجاورین تهیدست
  5. خدمات رسانی به مجاورین مستضعف به صورت موردی
  6. اجرای برنامه‌های عام المنفعه و اعتمادساز در سطح شهر مشهد با بهره گیری از ظرفیت کانونهای خدمت و مشارکت های مردمی