آغاز اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

1398/11/01 بهمن

عملیات عمرانی و زیرساختی در دستور کار نیروهای خدمت‌رسان قرار گرفت

آغاز اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

در ششمین روز استقرار تیم‌های امدادرسان آستان قدس رضوی در مناطق آسیب‌دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان و تأمین و توزیع اقلام اساسی سیل‌زدگان، عملیات عمرانی و زیرساختی در دستور کار نیروهای خدمت‌رسان قرار گرفت.
محمدحسین استاد آقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در خصوص جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام ارزیابی‌های اولیه از میزان خسارت وارده، مناطقی از شهرستان نیک‌شهر به عنوان محل استقرار تیم خدمت‌رسان آستان قدس رضوی انتخاب شد.
وی افزود: بنیاد کرامت رضوی پس از انجام اقدامات ضروری اولیه نظیر استقرار آشپزخانه سیار، نانوایی، طبخ غذای گرم، توزیع جیره خشک، تهیه و توزیع پوشاک، اقدامات زیرساختی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.
به گفته استاد آقا، قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی با استقرار در دو منطقه، بخش چاهان و دهستان زیردان، در مجموع 35 روستا را تحت پوشش عملیات خدمت‌رسانی خود برده‌اند.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به شماری از اقدامات پیش روی این بنیاد و دیگر نهادهای دست‌اندرکار آستان قدس رضوی در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: پیش از هر اقدامی، چاه‌ها و پمپ‌های آب این مناطق که در اثر گل‌گرفتگی ناشی از سیل دچار انسداد شده بودند، طی عملیاتی در حال راه‌اندازی مجدد هستند. همین طور بخش زیادی از سیستم لوله‌کشی آب شرب هم در دست تعمیر و از سرگیری آب‌رسانی به منطقه است.
وی، راه‌اندازی مجدد سیستم دریافت سیگنال دیجیتال تلویزیونی را از دیگر امور صورت گرفته برشمرد و افزود: مدرسه زیردان با 9 پایه تحصیلی برای دختران و پسران که از مدارس بزرگ این مناطق روستایی است و نیاز به اصلاحاتی از جمله افزودن دو کلاس، سیمان کردن حیاط مدرسه، ساخت زمین فوتبال و والیبال دارد، برای امور عمرانی انتخاب شده است.
استاد آقا با بیان دیگر اقدامات کلیدی در حال انجام در این مناطق، اظهار کرد: عملیات عمرانی در جاده‌ها و راه‌های روستایی تخریب شده چاهان، از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: عملیات لایروبی در 5 بند آب مسدود شده از فردا شروع می‌شود تا آب‌رسانی به نخلستان‌های این مناطق دوباره از سر گرفته شود.
این مقام مسئول در آستان قدس همچنین بیان کرد: تیم‌های پزشکی در منطقه مستقر شدند و با ویزیت و توزیع داروی رایگان در خدمت مراجعه‌کنندگان هستند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: