حل مشکلات ازدواج 888 زوج جوان در مناطق محروم کشور

1398/05/14 مرداد

محسن منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بنیاد حدود سه سال است که فعالیت خود را زیر نظر آستان قدس رضوی برای رسیدگی به محرومان آغاز کرده است. وی افزود: اخیراً بنیاد برکت طرحی را اجرا کرده است با عنوان تحت پوشش قرار دادن 888 مادر باردار که در این طرح […]

محسن منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بنیاد حدود سه سال است که فعالیت خود را زیر نظر آستان قدس رضوی برای رسیدگی به محرومان آغاز کرده است.

وی افزود: اخیراً بنیاد برکت طرحی را اجرا کرده است با عنوان تحت پوشش قرار دادن 888 مادر باردار که در این طرح کمک به رفع مشکلات آنها و تربیت صحیح فرزندان توجه شده است و توانسته‌ایم این طرح را در مناطق محروم کشور اجرایی کنیم.

منصوری با تأکید بر اینکه حفظ بنیاد خانواده بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌در این راستا بنیاد کرامت اقدامات زیادی را انجام داده است و طرح ملی خانواده رضوی (الگوی اجتماعی تحکیم خانواده در مناطق محروم کشور)، اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت بیان داشت:‌در قانون اساسی نیز به حفظ بنیاد خانواده تأ:ید شده است و در همین راستا نیز سه راهبرد گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و الگوسازی را بنیاد کرامت در دستور کار خود قرار داده است و کارگروهی تشکیل شده است تا موضوع الگوسازی اجتماعی و کارآمدی خانواده‌ها را نهادینه کند.

وی بیان داشت:‌ تمامی اقدامات بنیاد کرامت بر اساس همکاری با تشکل‌های مردمی انجام می‌شود و کار را به مردم واگذار کرده‌ایم تا عملکرد بهتری را داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت گفت: بنیاد کرامت توانسته است با هماهنگی‌های لازم در هفته 90 تا 100 نفر از خانواده‌های محروم را که امکان زیارت را نداشته‌اند به کربلا، نجف و کاظمین اعزام کنند.

منصوری به موضوع ازدواج اشاره کرد و گفت:‌ بشر وابسته به ازدواج است و تمدن‌ها با ازدواج توسعه پیدا می‌کند و بنیاد برکت در راستای تسهیلات ازدواج قدم برداشته است و این موضوع ما را مکلف می‌کند که به آن حساس شویم.

وی با اشاره به اینکه موضوع خانواده یک مسئله کاملاً اجتماعی است، گفت: در بحث خانواده راهبردهایی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا از خانواده و ازدواج حمایت کنیم و 5 اقدام عملیاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد کرامت بیان داشت: تشکیل شبکه فعالین خانواده رضوی، هادیان خانواده، جشنواره خانواده رضوی، عروس خوبان و پلت‌فرم خانواده رضوی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود و اخیراً نیز توانسته‌ایم در 12 استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌گلستان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های تحکیم خانواده را اجرایی کنیم و 888 زوج جوان را در خانواده‌های محروم در سراسر کشور شناسایی کرده‌ایم تا نسبت به تسهیل ازدواج آنها اقدام شود.

منصوری یادآور شد: تا کنون برای  حدود 410 زوج  جهیزیه تأمین شده است و برای مابقی آنها نیز در آینده‌ای نزدیک جهیزیه‌ها تأمین و توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: ما 100 نفر از مبلغین دین را شناسایی کرده‌ایم و این افراد در مناطق محروم دوره‌های آموزشی را برای خانواده‌ها برگزار می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد کرامت گفت:‌یکی از اقدامات بنیاد کرامت تسهیل در ازدواج و مهیا کردن شرایط اجتماعی، فرهنگی و معنوی آن است.

منصوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد کرامت عروسی خوبان بود که از عید سعید فطر آغاز شده است و همانطور که اشاره کردم برای 888 زوج مایحتاج مورد نیاز را تهیه کرده‌ایم که به زودی این جهیزیه‌ها توزیع خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات بنیاد کرامت امام رضا (ع) رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار است که تا کنون توانسته در حاشیه تهران 110 زن را مورد حمایت قرار داده است.

در ادامه این نشست فضه‌سادات حسینی دبیر جشنواره خانواده رضوی نیز اظهار داشت:‌ جشنواره خانواده رضوی از فردا آغاز می‌شود و در جهت تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌ها این جشنواره برگزار خواهد شد و هر فرد می‌تواند ایده و برنامه خود را در این جشنواره ارائه دهد و ما نیز این ایده‌ها را بررسی و نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: محورهای این جشنواره تجربه و سوابق،‌ تولیدات محصولات فرهنگی و آموزشی، ایده،‌ تحکیم خانواده، سبک زندگی، تسهیل ازدواج و دیگر موارد است که از 15 مرداد تا 15 شهریور ثبت‌نام آن ادامه دارد و از 15 مهرماه تا  آبان ماه آثار آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در ادامه صادق صادقی دبیر پویش عروسی خوبان نیز اظهار داشت:‌ ما 888 زوج جوان را در مناطق محروم و سیل‌زده شناسایی کرده‌ایم و 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای خرید جهیزیه و حل مشکلات آنها جمع‌آوری شده است که تا کنون 410 زوج جهیزیه‌شان را دریافت کرده‌اند و مابقی نیز به زودی ارائه خواهد شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: