باید با نام امام رضا (ع) جهاد فرهنگی و محرومیت زدایی کنیم

1397/12/12 اسفند

گردهمایی کانون های آموزشی تربیتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار شد نخستین نشست تخصصی 72 کانون آموزشی تربیتی امام رضا علیه السلام بمدت سه روز در مشهد برگزار شد . در این نشست مهمترین موضوعات آموزشی و تربیتی ازسوی 222 کارشناس و متخصص حوزه تعلیم و تربیت  و دست اندرکار این کانون […]

گردهمایی کانون های آموزشی تربیتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار شد

نخستین نشست تخصصی 72 کانون آموزشی تربیتی امام رضا علیه السلام بمدت سه روز در مشهد برگزار شد . در این نشست مهمترین موضوعات آموزشی و تربیتی ازسوی 222 کارشناس و متخصص حوزه تعلیم و تربیت  و دست اندرکار این کانون ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

کانون های امام رضا (ع) بازوی آموزشی آستان قدس رضوی هستند که با هماهنگی و اشراف بنیاد کرامت امام رضا (ع) همت خود را صرف شناسایی و پرورش استعداد های برجسته از بین دانش آموزان مناطق محروم نموده اند.

در آئین افتتاحیه این گردهمایی، محسن منصوری مدیر عامل بنیاد کرامت امام رضا  در سخنانی گفت: تربیت نیروی مؤمن و متفکر، راز انقلاب اسلامی و مهمترین هدف ما در بنیاد کرامت است.

وی افزود: سرمایه و نیروی انسانی، بزرگترین ظرفیت ما است و معتقدیم کانون‌های امام رضا (ع) می توانند ارتباطی بین محرومین و ظرفیت انسانی کشور ایجاد کنند واین  اتفاق‌ بسیار مبارک و خوبی است.

آئین اختتامیه این گردهمایی، با حضور  اساتید و مربیان کانون های امام رضا (ع) در تالار آیینه حرم مطهر رضوی و با سخنان تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم، آیـت الله رئیسی ضمن قدردانی از خدمات برجسته کانون های امام رضا وتجلیل از نقش این  کانون ها در پرورش استعداد جوانان مستعد در منلاطق محروم گفت: خداوند دست کسانی که خدا را یاری کنند به‌صورت ویژه می‌گیرد. این حرکت بسیار مبارکی است، محوری که شما را جمع کرده است وجود مقدس حضرت رضا (ع) و دلدادگی به این آستان مقدس است.

آیـت الله رئیسی پس از برشمردن ضرورت تلاش و مجاهدت در این مسیر افزود: عرصه امروز عرصه تلاش است و باید مجاهدت کرد، باید در این شرایط اقتصادی، ضمن خدمت‌رسانی‌های مختلف به مردم، خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی هم صورت پذیرد تا همچنان رویش داشته باشیم.  با نام امام رضا (ع) می‌شود گره‌های بسیاری را باز کرد.

پیش از سخنان آیـت الله رئیسی، رسول محمد قلی معاون آموزش بنیاد کرامت امام رضا (ع) و مدیر مجموعه کانون های آموزشی امام رضا گزارشی از روند شکل گیری اقدامات این کانون ها و نحوه پرورش نخبگان مناطق محروم را ارائه کرد.

این مراسم پس از سه روز با تدوین سند مشترک کانون های امام رضا (ع) به کار خود پایان داد.

 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: