مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تشریح کرد:

اقدامات آستان قدس رضوی برای کمک به سیل زدگان

1403/02/29 اردیبهشت

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: از نخستین ساعات وقوع سیل در مشهد مقدس همکاران ما در صحنه حضور دارند و تمهیدات و اقدامات ویژه ای برای کمک به سیل زدگان در حال انجام است.

محمدحسین استادآقا از اسکان موقت سیل‌زدگان مشهدی در زائرشهر رضوی خبر داد و اظهار کرد: از شامگاه چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه پس از وقوع سیل و ایجاد خسارت، با تمام توان در محدوده سیدی مشهد حاضر شدیم و به امدادرسانی پرداختیم.

وی افزود: در مرحله اول کامیون‌ها و بولدوزرهای سازمان عمران آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی وارد منطقه شدند و تا پایان عملیات امداد در این محدوده حضور خواهند داشت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: در اقدام بعدی اسکان فوری حادثه‌دیدگان در یک حسینیه و دو مسجد در محدوده سیدی با همکاری نهادهای مردمی و خادمیاران به انجام رسید و حدود 100 نفر اسکان اضطراری داده شدند.

استادآقا خاطرنشان کرد: به منظور تامین مایحتاج سیل‌زدگان از چهارشنبه شب توزیع غذای گرم، نان، صبحانه، آب معدنی و میان وعده در محل آغاز شده و پشتیبانی لازم نیز انجام می‌شود.

وی گفت: ایجاد قرارگاه مشترک خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان با مشارکت فرمانداری و شهرداری مشهد و دیگر نهادهای متولی به منظور خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان انجام شده و مقرر شد خانواده‌هایی که امکان اسکان در منازل خود را ندارند به صورت اضطراری و به مدت یک هفته در زائرشهر رضوی اسکان داده شوند.

وی تاکید کرد: به منظور بازگشایی معابر، لایروبی و شستشوی محلات سیل‌زده با استفاده از ماشین‌های ویژه و کمک مردم در حال انجام است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: