روایت خدمت رسانی خادمان رضوی به همسایگان امام مهربانی

1403/02/29 اردیبهشت

روایت خدمت رسانی خادمان رضوی در حادثه خیابان سپاه ۶۹ منطقه سیدی، حکایت همدلی با همسایگان امام رضاست.

باران که شدت گرفت، خیابان سپاه ۶۹ در منطقه سیدی غرق سیلاب شد و مردمی که خانه هایشان زیر آب غرق بود، مضطرب، چشم انتظار امداد رسانی ها بودند، کودکان ترسیده و زنان غمگین از تماشای اتاق هایی که برای نوروز خانه تکانی کرده بودند و حالا زیر گل و لای رفته بود؛ اما این چشم انتظاری چندان طول نکشید و به محض اطلاع از حادثه، همدلی و کمک‌رسانی خادمان رضوی نیز آغاز شد.

رانندگان بولدوزرها و کامیون ها اولین گروهی بودند که چهارشنبه شب، لباس خدمت به تن کردند و راهی محله سیدی شدند و امداد رسانی به کوچه ۶۹ آغاز شد.

خادمان عمرانی که کارشان سرعت گرفت، نوبت به اسکان سیل زدگانی بود که شب را پناهی برای ماندن نداشتند و در مرحله اول، ۱۰۰ نفر با همراهی خادمیاران و مشارکت مردم و جهادگران به حسنیه های اطراف منتقل شدند.

در آن شب تاریک حادثه، رفتگران، جهادگران، ارتش، سپاه و خادمان امام رضا همه آمدند تا نور امید برای اهالی محله باشند؛ همه در کنار هم، مصمم، هر کدام گوشه ای از کار را گرفت، تا زنان، کودکان و سالمندان در شرایط بحرانی در خانه های سیل زده، باقی نمانند و پس از اسکان، نوبت به امداد های ثانوی رسید. 

خانه به خانه احوال اهالی کوچه ۶۹ توسط خادمان آقا پرسیده و غذای گرم متبرک تقدیمشان شد، تا از برکت نان و نمک رضوی سفره ای بی نصیب نماند.

پس از لایروبی، اسکان و توزیع ۳۰۰۰ غذای متبرک، آب و نان گرم، حالا نوبت به شستشوی کوچه ها و منازل رسیده است و همه پای کار تا آخرین لحظه خواهند ماند. 

 با گذشت ۲۴ ساعت، ساعتهای دلهره و اضطرار، اهالی کوچه ۶۹ که همدلی ها دلگرمشان کرده، قدری آرامش به چهره هایشان بازگشته است.

مجاوران امام مهربانی در دومین شب حادثه سیل، میهمان زائر سرای رضوی هستند تا در پناه مهر و محبت حضرت رضا علیه السلام به آرامش برسند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: