محرومیت زدایی که به برکت نام امام هشتم علیه السلام انجام می شود؛

کاشت بذر امید در روستاهای کشور توسط آستان قدس رضوی

1403/02/27 اردیبهشت

پروژه های محرومیت زدایی به برکت نام مبارک امام هشتم علیه السلام توسط بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در روستاهای کشور به اجرا درآمده است.

رفع محرومیت و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و معیشت مردم در مناطق محروم از جمله موضوعات مورد توجه مدیران آستان قدس رضوی است که در این راستا طی سال های گذشته پروژه های متعددی در این حوزه به انجام رسیده است.
نتیجه این اقدامات ایجاد فرصت های جدید شغلی و رونق اشتغال در روستاهای هدف، افزایش امید در میان روستائیان و آبادانی مناطق محروم بوده است.
اقداماتی که لبخند را بر لب ساکنان روستاهای محروم در بسیاری از استان های کشور نشانده و بذر امید را در دل های آنان کاشته است.

احداث بند خاکی
بخشدار مرکزی مشهد در همین رابطه با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در این شهرستان گفت: با مساعدت و دستور تولیت آستان قدس رضوی اقدامات حمایتی در برخی از روستاهای مشهد در قالب اجرای پروژه های عمرانی در بخش های مختلف در حال انجام است.
کاظمی افزود: یکی از این روستاها هندل آباد است که اقداماتی از جمله ساخت بند خاکی، نوسازی و بازسازی چهار منزل مسکونی، آسفالت معابر، ساخت مرکز سلامت و ایجاد اشتغال برای 20 نفر از زنان روستا به انجام رسیده است.
 

ساخت 550 چاهک در سیستان و بلوچستان
مدیر کانون های رضوی در سیستان و بلوچستان نیز گفت: به دستور تولیت آستان قدس رضوی حفر چاهک ها در سیستان وبلوچستان آغاز و در مرحله اول 50 چاهک حفر و به بهره برداری رسید و در مرحله نیز 300 چاهک دیگر نیز سال گذشته در دهه ولایت به بهره برداری رسید.
خدایار افزود: در مرحله پایانی نیز 200 چاهک دیگر حفر و به بهره برداری رسید که نتیجه این اقدام رونق گرفتن کشاورزی در منطقه بوده است.
وی تاکید کرد: این مهم به برکت نام امام رضا علیه السلام در سیستان محقق شده است و از مسئولان آستان قدس رضوی درخواست داریم به موضوع ساخت استخرهای چندمنظوره که قابلیت پرورش ماهی را دارند نیز توجه کنند. 
 

تامین پایدار آب آشامیدنی سالم
مدیرعامل آب و فاضلاب زابل نیز در خصوص پروژه های آبرسانی در این استان گفت: با همکاری مشترک آستان قدس رضوی و آب منطقه ای سیستان، نصب مخازن آب 5 هزار لیتری در  برخی از روستاهای محروم این منطقه به انجام رسید.
امید حسینی بیان کرد: در این طرح225 مخزن برای تامین آب شرب مطمئن در شرایط خشکسالی و وقوع بلایای طبیعی در روستاها نصب شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با اعتبار 250 میلیارد ریالی به انجام رسید و امیدواریم در همه روستاها شاهد اجرای آن باشیم.
 

ایجاد کارگاه های خانگی
رئیس شورای حسین آباد جنگل نیشابور گفت:از سال 1400 اقدامات حمایتی آستان قدس رضوی در این روستا با مرمت مسجد و آشپزخانه آن آغاز شده و در ادامه چاه شماره چهار روستا احیاء و لوله گذاری چاه شماره پنج نیز با اعتبار 7 میلیارد ریالی به انجام رسیده است.
کلاه درازی افزود: ایجاد کارگاه های خانگی برای 30 خانوار، تخصیص تسهیلات خود اشتغالی و مساعدت برای آسفالت روستا با اعتبار12 میلیارد ریال، احداث خانه روستا و اهداء هشت جهیزیه به زوج های جوان نیازمند  واردوهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس به انجام رسیده است.
 

احداث زمین چند منظوره ورزشی 
عضو شورای روستای کمایستان جوین در ادامه به پروژه های آستان قدس رضوی در این روستا اشاره و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده  و به برکت نام امام رضا علیه السلام و مساعدت تولیت آستان قدس رضوی اقداماتی از جمله احداث زمین چند منظوره ورزشی، بازسازی مدرسه روستا، ایجاد چمن مصنوعی است
شمس آبادی بیان کرد: بازسازی بقعه امام زاده بی بی بیگم و تکمیل و گسترش بوستان روستا، تجهیز کتابخانه، استقرار گروه های جهادی بهداشتی از جمله این اقدامات بوده است.
 

حمایت از ایتام و محرومان  روستاها
مدیر امور محرومین بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: در راستای اجرای نیات ناذران برای حمایت از 2 هزار پانصد یتیم با اعتبار 190 میلیارد ریالی اقدامات حمایتی به انجام رسیده است.
اقدایی گفت: این ایتام در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان  توسط شبکه خادمیاری شناسایی شده و در محورهای تامین پوشاک، معیشت، درمان و آموزش طی دوره 6 ماهه مورد حمایت قرار می گیرند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: