معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خبرداد؛

تسهیل زیارت ویژه افراد کم‌برخوردار در قالب پویش زیارت اولی‌ها

1403/01/19 فروردین

معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: پویش زیارت اولی‌ها، ویژه احسان‌جویان و گروه‌های خاص آسیب‌پذیر اجتماعی توسط بنیاد کرامت رضوی طراحی شده است.

جعفر رئیسیان زاده در ویژه برنامه تلویزیونی «پناه» با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) به بیان اهداف این طرح پرداخت و گفت: این طرح به دنبال آن است تا زمینه تشرف افرادی که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی تاکنون نتوانسته‌اند به حرم امام رضاعلیه‌السلام مشرف شوند یا حداقل از آخرین سفرشان پنج سال گذشته، فراهم کند.

وی افزود: زائر اولی‌ها در این پویش به ‌صورت رایگان سه روز میهمان امام رضا(ع) می‌شوند و در مدت اقامت از خدمات «اسکان»، «اطعام »، «حمل و نقل»، «برنامه‌های فرهنگی» و «سوغات متبرک » و «زیارت گروهی» بهره‌مند خواهند شد.

معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: طی شش سال گذشته بیش از یک میلیون 500 هزار زائر اولی به همت این بنیاد به زیارت امام رئوف مشرف شده‌اند که سالانه ۳٠ تا ۵٠ هزار نفر به این جمع اضافه می‌شوند. 

وی به چگونگی شناسایی افراد کم برخوردار و اعزام آن‌ها به مشهد مقدس برای زیارت حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این افراد از طریق کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور واقع در استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی خواهند شد یا حسب درخواست متقاضیان پس از خوانش و بررسی نامه هایشان، با عنایت امام رضا(ع) زمینه تشرف‌شان فراهم می‌شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: