مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی خبر داد:

پایان دوره مهارت‌های ذهنی ویژه روان‌شناسان و مربیان ورزشی

1402/12/07 اسفند

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی از پایان دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی ویژه روان‌شناسان و مربیان ورزشی به همت این مجموعه، موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و آکادمی کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

رضا آذریان با بیان این که در این دوره آموزشی حدود 20 روان‌شناس و مربی ورزشی ثبت‌نام کردند، اظهارکرد: در همین راستا کلاس‌های تئوری این دوره در قالب 100 ساعت آموزشی طی 5 هفته برگزار و به تبع آن دوره کارورزی این افراد به مدت 300 ساعت آغاز شد.
وی با اشاره به رضایت 95 درصدی شرکت‌کنندگان از دوره مهارت‌های ذهنی ویژه روان‌شناسان و مربیان ورزشی عنوان کرد: دوره مذکور نخستین دوره‌ای به حساب می‌آید که در میان سیزده دوره برگزار شده توسط کمیته ملی المپیک در مشهد وارد فاز اجرایی شده است.
مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی مهم‌ترین هدف از برپایی این دوره حرفه‌ای را ارتقای عملکرد تمرین و مسابقه ورزشکاران دانست و ابرازامیدواری کرد: با این اقدام آموزشی بتوانیم، نیروهای ورزشی متخصصی را در حوزه روانشناسی به خدمت جامعه ورزشی درآوریم.
وی همچنین به حضور استادان برجسته حوزه روانشناسی ورزشی همچون دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، دکتر صابری مهری و دکتر مجتبی تاج‌محمدی در این دوره آموزشی یادآورشد: این استادان سرفصل‌های مختلفی از جمله نحوه ورود و شروع کار در تیم‌های ورزشی، نگرش حرفه‌ای، شناسایی ارزش‌ها، هدف‌گذاری در ورزش، انگیزش در ورزش، ملاحظات در روانشناسی ورزشی کودکان، تصویرسازی ذهنی، ذهن‌آگاهی و آرام‌سازی در ورزش را مورد تدریس قرار دادند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: