تمرکز بنیاد کرامت امام رضا(ع) بر بهبود و تقویت روابط مردم ایران و عراق

1397/10/11 دی

بنیاد کرامت امام رضا(ع) در سال جاری تلاش کرد که پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی در راستای بهبود و تقویت روابط مردم ایران و عراق فعالیت‌های گسترده‌‌ای انجام دهد.

آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هر ساله به شکلی باشکوه‌ و بزرگ در کشور عراق برگزار می‌شود. آیینی که اکنون به عنوان یکی از سنت‌های مهم هر ساله در فرهنگ مسلمانان و به ویژه شیعیان ثبت شده و در حال شکل‌گیری فرهنگ مهمی در فرهنگ معارف اهل‌بیت(ع) است. بنیاد کرامت امام رضا(ع) در سال جاری نیز تلاش کرد که پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی در راستای بهبود و تقویت روابط مردم ایران و عراق فعالیت‌های گسترده‌‌ای انجام دهد.

بدون شک یکی از مهم‌ترین پایه‌ها در برگزاری باشکوه و منظم این مراسم موکب‌هایی است که در طول مسیر پیاده‌روی در کشور عراق برپا شده است. بنیاد کرامت امام رضا(ع) به همین دلیل و برای پاسداشت فرهنگ تکریم از خادمان اباعبدالله(ع) به تکریم ۱۰۰ موکب شاخص عراقی پرداخت. در این تکریم بسته‌هایی به عنوان هدیه از سوی آستان قدس رضوی توسط خادمان حرم مطهر رضوی به این موکب‌ها اهدا شد.

همچنین یکی دیگر از ارکان مهم آیین پیاده‌روی اربعین منزل‌هایی در کشور عراق است که پذیرای زوار اربعین حسینی در نجف، کربلا و کاظمین می‌شوند. بنیاد کرامت امام رضا از ۵۰۰ منزل پذیرای زوار اربعین حسینی در نجف، کربلا و کاظمین با اهدای هدایای تبرکی آستان قدس رضوی توسط خادمان حرم مطهر رضوی تقدیر کرد.

همچنین اهدا و نصب ۷۲ محراب رضوی در ۷۲ موکب عراقی و راه اندازی موکب‌های خادمان حرم مطهر رضوی توسط خادمان و خیرین در شهرهای کربلا و کاظمین با مشارکت سازمان هماهنگی حرم از دیگر فعالیت‌هایی بود که از سوی بنیاد کرامت امام رضا(ع) انجام شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: