مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی خبر داد:

خدمت رسانی تمام‌قد مهمانسرا و زائرسرای رضوی به زائران شهر امام هشتم (ع)

1402/11/10 بهمن

مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی از خدمت‌رسانی تمام قد مهمانسرا و زائرسرای رضوی به زائران شهر امام هشتم (ع) خبر داد و گفت: در حال حاضر این مجموعه‌ها به عنوان فضاهای زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی در مقاطع مختلف پذیرای خیل عظیم زائران هستند و رضایتمندی زیادی را نیز در این حوزه به وجود آورده‌اند.

سید هاشم حسینی در جریان بازدید مدیران و کارکنان سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی از دستاوردهای موسسه موقوفه در زائرسرا و زائرشهر رضوی اظهارکرد: کلنگ زائرشهر رضوی در مرداد سال 95 زده شد و در سال 96 این مجتمع به بهره‌برداری رسید. 
وی با بیان این که زائرسرای رضوی به عنوان بزرگترین مجموعه اقامتی کشور به شمار می‌آید، ادامه داد: در آن زمان از مهمترین دغدغه‌های تولیت معزز مشرف شدن افرادی بود که توان مالی برای زیارت امام رضا (ع) نداشتند.
مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی با اشاره به احداث 28 بلوک برای اسکان زائران در یکسال ادامه داد: در همین راستا کلنگ زائرشهر در سال 95 برای زائر اولی‌ها و زائرانی که تمکن مالی برای تشرف به حرم امام رضا (ع) ندارند برای ساخت 2 فاز 28 بلوکی به زمین زده شد و سال بعد فاز اول این مجتمع به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه ساخت زائرشهر شاید در محاسبات مهندسی در این مدت کوتاه امکان پذیر نباشد، تصریح کرد: ۲۸ بلوک ۲۵ واحدی طی یکسال ساخته شد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، ضمن اینکه پس از ساخت زائرشهر، احداث مجموعه دوم یعنی زائرسرای رضوی در داخل شهر، سال ۹۶ آغاز شده و در تابستان ۹۷ به بهره‌برداری رسید که 6 بلوک در سال 97، 6 بلوک سال 98 و 4 بلوک ۲۵ واحدی در 8.5 هکتار در سال 1400 مشابه زائرشهر در اختیار زائران بی‌بضاعت و زائر اولی‌هایی که امکان تشرف نداشتند قرار گرفت.
هاشمی یادآور شد: 6 بلوک از این تعداد نیز در سال گذشته در حد هتل درجه 3 و 4 بازسازی شده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: