مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی:

دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در حال برگزاری است

1402/11/07 بهمن

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی از برگزاری دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی خبر داد.

رضا آذریان به اهداف این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی با همراهی و همکاری مرکز جامع مشاوره و موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و همچنین مرکز آکادمی ملی المپیک ایران و هیئت پزشکی ورزشی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.
به گفته وی این دوره آموزشی از 4 بهمن‌ماه سال جاری ویژه مربیان و روانشناسان ورزشی به صورت حضوری و در دو بخش تئوری و عملی در حال برگزاری است و به مدت 4 هفته به طول می‌انجامد، در مجموع 400 ساعت برگزار خواهد شد که 100 ساعت به بخش تئوری اختصاص یافته و 300 ساعت دوره کارورزی این دروه برگزار می‌شود.
آذریان در ادامه هدف از برگزاری این دوره را پرورش فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و مربیان ورزشی دانست که با آموزش مهارت‌های ذهنی موثر، عملکرد تمرین و مسابقه ورزشکاران را ارتقا دهند.
وی گفت: با توجه به راه‌اندازی کلینیک مشاوره در تربیت بدنی آستان قدس رضوی که از ابتدای تابستان امسال آغاز به کار کرده است، هدف دیگر از برگزاری این دوره تامین نیروی مشاور ورزشی متخصص است تا در این کلینیک‌ها به ارائه مشاوره روانشناسی بپردازند.
آذریان با بیان اینکه در این دوره آموزشی 20 نفر از روانشاسان و مربیان ورزشی شرکت کرده‌اند، افزود: مربیان ورزشی نیز می توانند پس از طی کردن این دوره در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی و روانشناسان ورزشی نیز در کلینیک تخصصی مشاوره مشغول به فعالیت شوند.
مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، مهم‌ترین عناوین و سرفصل‌های این دوره را، نحوه ورود و شروع کار در تیم‌های ورزشی، نگرش حرفه‌ای، اعتماد به نفس ورزشی، بحث‌های مربوط به انگیزش در ورزش، ذهن‌آگاهی و آرام‌سازی در ورزش، مهارت‌های ذهنی در ورزش کودکان، اخلاق در ورزش و کاربرد دانش ورزشی برای روانشاسان ورزشی ذکر کرد.
وی به حضور و تدریس اساتید برجسته در این دوره‌ها اشاره کرد و سید محمد کاظم موسوی، استاد تمام دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دکتر صابر مهری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مجتبی تاج محمدی، مشاور روانشناس المپیک ایران و امین‌زاده دکترای روانشاسی ورزشی را برخی از اساتید این دوره ذکر کرد.
 آذریان تصریح کرد: با توجه به اینکه کار تربیت بدنی فقط با جسم نیست و بعد روانی و ذهنی ورزشکاران نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در این دوره مهارت‌های لازم به روانشاسان ورزشی و مربیان ورزشی ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: