«کارما» با کسب همکاری‌های لازم در بنیاد کرامت راه‌اندازی شد

1397/10/11 دی

«کارما» عنوان سامانه کارآفرینی اجتماعی است که بنیاد کرامت آن را به منظور گسترش کارآفرینی با گسترش همکاری‌های خود را سازمان‌ها، نهادها و اشخاص خیر راه‌اندازی کرد.

بنیاد کرامت امام رضا (ع) برای راه‌اندازی این سامانه اقدام به هم‌افزایی با دیگر سازمان‌ها کرد. در این مسیر بنیاد کرامت با افزایش روابط  خود با سازمان‌ها و نهادهای همسو و مورد نظر ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در راه‌اندازی این سامانه افزایش داد. به این ترتیب بنیاد کرامت با بسیج سازندگی و امکان اجرای در طرح تسهیل‌گران سپاه ارتباط برقرار کرده و از این رابطه برای راه‌اندازی «کارما» استفاده کرده است.

همچنین بنیاد کرامت با همکاری با امام جمعه  کن اقدام به ساماندهی نهاد اجتماعی نمونه، تشکیل یک کلبه کار و تشکیل کارما با محوریت تولید سنگ‌های زینتی و گسترش بازار کرد.

بنیاد کرامت امام رضا (ع) همچنین با همکاری و هم‌افزایی با امام جمعه واوان اقدام به تشکیل یک کلبه کار با مدیریت یکی از معتمدین و کسبه منطقه کرد و امکان برپایی بازارچه در منطقه را ایجاد کرد.

طی فرایند راه‌اندازی سامانه کارآفرینی اجتماعی با عنوان «کارما» این بنیاد با خیریه پدر خوب بقیع برای تشکیل ۷ کارما و تشکیل کلبه کار و نهاد اجتماعی همکاری‌های خود را گسترش داد. همچنین امکان تشکیل سه کارما در حوزه نایلون و نایلکس در منطقه زلزله زده نیز در این بخش از فعالیت‌های بنیاد کرامت با همکاری دفتر امام جمعه کرمانشاه محقق شد.

«کارما» برای حرکت رو به جلو و افزایش توانایی‌های خود اقدام به تشکیل یک هیئت علمی کرد. به این ترتیب دکتر زنگنه، دکتر زریباف، سرکار خانم موسوی، جناب آقای دکتر اخلاقی و … برای عضویت در هیئت علمی کارما با بنیاد کرامت همکاری کرده و این هیئت را تشکیل دادند.

کلبه و واحد‌های کارآفرینی با همکاری روئسای سه صندوق عشایری نیز در ادامه فعالیت‌های بنیاد برای راه‌اندازی سامانه کارآفرینی «کارما» تشکیل شد. همچنین بنیاد کرامت برای استفاده از ظرفیت‌ها در امور مرتبط با کارآفرینی در حاشیه شهر تهران با سپاه استان تهران نیز همکاری‌های خود را آغاز و به نتایج قابل توجهی دست یافت.

همکاری و ارتباط با شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای پذیرش قانون تامین مالی جمعی یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد در حوزه راه‌اندازی «کارما» قرار دارد.

مساجد همواره راه‌گشای فعالیت‌های سازنده در امور خیریه و اجتماعی بوده‌اند. در نتیجه بنیاد کرامت این امکان برای پیشبرد اهداف خیرخواهانه خود در کارآفرینی را نعمتی الهی در نظر گرفته و از  ظرفیت‌های آن استفاده کرده است. به این ترتیب مساجد مناطق برخوردار برای معین نهاد اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار در این طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خدمات دانش‌بنیان یکی دیگر از نقاط مثبت و کمک‌رسان به «کارما» شناسایی شد که با توجه به آن بنیاد همکاری خود با معاونت علمی ریاست جمهوری برای استفاده از خدمات دانش‌بنیان آغاز و گسترش داد.

بنیاد کرامت امام رضا(ع) با دریافت همکاری‌ها و مساعدت‌های گوناگون برقراری روند همکاری با بنیاد البرز را نیز آغاز کرد.

این گزارش تنها بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد کرامت امام رضا(ع) در راستای راه‌اندازی سامانه کارآفرینی اجتماعی «کارما» است و در گزارش‌های بعدی به دیگر اقدامات این بنیاد در این مورد می‌پردازیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: