طنین «زنگ هشتم» به شوق امام هشتم

1402/10/21 دی

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از برگزاری آیین اختتامیه طرح «زنگ هشتم» در دبستان دخترانه عادل مشهد خبر داد و گفت: این طرح یکی از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده و به نوعی پیوست فرهنگی پویش «چهارشنبه‌های امام رضایی» بود که در راستای تعمیق فرهنگ رضوی میان دانش‌آموزان به صورت آزمایشی در یکی از مدارس حاشیه شهر مشهد به اجرا درآمد.

فاطمه دژبرد با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان و همچنین انس و الفت با امام رئوف علیه‌السلام با عنوان «زنگ هشتم، زنگ کتاب» برنامه‌ریزی شد، اظهارکرد: در همین راستا و در قالب این طرح، کتاب‌هایی با محتوای معرفت‌شناسی امام رضا (ع) با توجه به رده سنی هر کدام از دانش‌آموزان تعریف و از انتشارات آستان قدس رضوی «به‌نشر» تامین شد.
وی با اشاره به اجرای این طرح برای دانش‌آموزان مقاطع اول تا ششم ابتدایی، ادامه داد: برای پایه‌های اول و دوم، اجرای این طرح به گونه‌ای بود که معلم یک یا چند کتاب را برای دانش‌آموزان قرائت می‌کرد و دانش‌آموزان متناسب با درک خود از داستان کتاب اقدام به کشیدن نقاشی یا اجرای تئاتر می‌کردند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقاطع سوم و چهارم نیز محتوای یکی از کتاب‌های مورد نظر رده سنی خودشان را خلاصه‌نویسی کردند، عنوان کرد: همچنین دانش‌آموزان مقاطع پنجم و ششم ابتدایی نیز با مطالعه کتاب‌های «ماه غریب من»، «ستاره من» و «زیر چادر مادر بزرگ» و با آماده‌سازی پادکست و قصه‌گویی به صورت تهیه فیلم در این طرح فرهنگی شرکت کردند.
وی همچنین با اشاره به آئین اختتامیه این طرح که در دبستان عادل مشهد برگزار شد، خاطرنشان‌ کرد: در کنار برپایی نمایشگاه آثار دانش‌آموزان، از 160 دانش‌آموز شرکت کننده در این طرح در دو شیفت صبح و عصر تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: