درخواست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آستان قدس رضوی در خصوص توسعه مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا (ع)

1402/10/20 دی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا (ع) خواستار همکاری آستان قدس رضوی در توسعه مجتمع‌های میان راهی برای افزایش رفاه حال زائران شد.

عزت‌ا… ضرغامی در جریان سفر یکروزه خود به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در مسیر حرکت از مشهد تا بیرجند، خدمات ارائه شده در مسیرهای جاده‌ای را مورد بررسی قرار داد.
‎در این مسیر مجتمع‌های میان‌راهی امام رضا (ع) تربت حیدریه و مهنه در استان خراسان رضوی و مجتمع‌های خضری و قاین در استان خراسان جنوبی قرار دارد که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از این مراکز رفاهی با ابراز خرسندی از ورود آستان قدس رضوی به موضوع مجتمع‌های میان‌راهی، تداوم این نگاه را خواستار شد.
‎اعطای تسهیلات برای بهسازی مجتمع‌های میان‌راهی خراسان رضوی و همکاری این وزارتخانه در توسعه مجتمع ميان‌راهی دیهوک و همچنین احداث مجتمع در محدوده دیگ رستم در استان خراسان جنوبی و نیز همکاری آستان قدس رضوی با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در احداث مجتمع‌های ميان‌راهی با توجه به رویکرد جدید وزارتخانه در توسعه خدمات جاده‌ای مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ ویژه‌ای این موضوع پیگیری‌ شود.
‎سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن بی‌نظیر خواندن خدمات آستان قدس رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد خواستار افزایش تعداد مجتمع‌های میان‌راهی در خراسان رضوی شده و آمادگی این اداره کل برای همکاری با مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی را اعلام کرد.
‎شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید مجتمع‌‌های میان‌راهی امام رضا (ع) را از هر نظر نمونه‌ خواند و درخواست مردم و مسوولان استان را برای احداث مجتمع در محدوده دیگ رستم در محور پرتردد راور، دیهوک مطرح کرد.

‎آستان قدس رضوی تاکنون ۲۳ مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان‌راهی در ۸ استان کشور احداث کرده که مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی متولی بهره‌برداری و ارائه خدمت در این مجتمع‌های بین‌راهی است.
‎مجتمع‌ میان‌راهی ابرکوه یزد با بيش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث بوده و مطالعات مجتمع‌های ریمدان استان سیستان و بلوچستان، مهران استان ایلام و دیگ رستم خراسان جنوبی نیز انجام شده و بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: