اشک شوق اسطوره وزنه‌برداری ایران در جریان بازدید از موزه ورزش آستان‌قدس رضوی؛

دیدار نصیری با جام خودش پس از 54 سال

1402/10/19 دی

محمد نصیری بعد از پنجاه سال از اهدای جام قهرمانی خود به موزه آستان قدس رضوی با دیدن مجدد این جام در موزه ورزش رضوی اشک شوق ریخت.

پیشکسوت و قهرمان نامی وزنه‌برداری ایران پس از 54 سال از اهدای جام قهرمانی‌اش به موزه آستان‌ قدس‌ رضوی، با دیدن دوباره این جام در موزه ورزش رضوی اشک شوق ریخت. محمد نصیری، اسطوره وزنه‌برداری کشورمان که در سال 1348 جام قهرمانی‌اش در مسابقات جهانی وزنه‌برداری سال 1970 را به موزه آستان‌ قدس‌ رضوی اهدا کرده بود، پس از 54 سال بار دیگر از این جام بازدید کرد.
داستان این دیدار از آنجا شروع شد که نصیری در اتفاقی ناخواسته همه مدال‌ها و جام‌هایش را از دست داد و تنها یادگارش در موزه آستان‌ قدس‌ رضوی نگهداری می‌شود. با سفر این ورزشکار به مشهد که با نیت زیارت امام‌ هشتم علیه‌السلام انجام شده بود، دوباره یاد آن جام قهرمانی اهدا شده به موزه آستان‌ قدس‌ رضوی در ذهنش تداعی شد و پس از پیگیری متوجه شد که این جام قهرمانی همچنان در موزه ورزش رضوی مؤسسه تربیت‌ بدنی بنیاد کرامت رضوی در حال نگهداری و نمایش است. براساس هماهنگی‌ها با این مؤسسه، نصیری برای بازدید از موزه ورزش رضوی دعوت شد و پس از 54 سال دوباره با ذوق و اشک با جام قهرمانی‌اش روبه‌رو و خاطرات آن زمانش زنده شد. گفتنی است محمد نصیری، متولد 1324 در تهران، وزنه‌بردار سبک‌وزن و صاحب چندین مدال رقابت‌های وزنه‌برداری آسیایی، جهانی و المپیک است و ازجمله وزنه‌برداران پر افتخار ایران و آسیا به شمار می‌آید و توانسته است هجده رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. او در سال 2000 میلادی از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به‌عنوان یکی از 10 وزنه‌بردار برتر جهان معرفی شد. نصیری نخستین وزنه‌بردار تاریخ است که توانست وزنه‌ای سه‌برابر وزن خود را مهار کند و با بدن پنجاه‌ کیلوگرمی وزنه 151 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: